منوی اصلی
انتخاب بخش بندی سوالات
سلام، علت اینکه درد کمر یا دیسک در اوایل صبح شدید میباشد چیست؟ و چگونه می‌توان در را کاهش داد؟
پاسخ
دکتر مجموعه پزشکان سبزوسالم* دکتر مجموعه پزشکان سبزوسالم*
۴۸ / ۱۰ / ۱۱ | ساعت ۴ ق.ظ

دوست گرامی

 

از علل شایع درد هایی که در کل اندام تحتانی انتشار میابند درد های سیاتیکی هستند که بدنبال  هرنی دیسک کمر ایجاد  میشوند. این درد ها میتوانند در کمر، پشت باسن، ران و ساق بصورت جداگانه وجود داشته باشند و یا میتوانند در دو یا چند تا از نواحی ذکر شده احساس شوند. بطور مثال لزومی ندارد که هرنی دیسک کمر همیشه همراه با کمردرد باشد. ممکن است فرد دردی در کمر نداشته باشد ولی در ناحیه ساق یا ساق و ران دچار درد باشد.

دیسک کمر نام بیماری نیست بلکه نام عضوی از بدن انسان است. پس این عبارت که "من دیسک کمر دارم"  صحیح نیست. همه انسان ها در بین مهره های ستون فقرات خود بافتی دارند  که به آن دیسک میگویند. دیسک بافتی به شکل استوانه ای کم ارتفاع است که از جنس ماده ای شبیه غضروف ساخته شده است. گاهی اوقات به علت فشار ناگهانی که به ستون مهره وارد میشود دیسک از جای خود جابجا شده و به ریشه های عصبی که از آن خارج مشوند فشار وارد میکند.

این فشار موجب تحریک عصب و احساس درد و سوزش در اندام میشود. احساس درد ممکن است همراه با احساس گزگز و بیحسی در ساق یا ران باشد.

در این بیماری گرچه درد در ناحیه ساق و ران احساس میشود ولی منشا اولیه درد در ناحیه کمر است. در بسیاری افراد به علت ضعف عضلات ناحیه کمر و شکم، دیسک ضعیف شده و بدنبال آن جابجا میشود و با فشار به اعصاب موجب بروز این دردها میگردد.

درد دیسک کمر معمولا با چند روز استراحت و استفاده ازداروهای ضد التهاب بهبود  میابد ولی این بیماری تمایل عجیبی به عود دارد. برای پیشگیری از عود، بیمار باید حتما نرمش های خاصی را تا آخر  عمر انجام دهد تا عضلات کمر و شکم خود را قوی نگه دارد.

مجموعه پزشکان سبزو سالم
دکتر مجموعه پزشکان سبزوسالم* دکتر مجموعه پزشکان سبزوسالم*
۴۸ / ۱۰ / ۱۱ | ساعت ۴ ق.ظ

چند تمرین ورزشی برای بهبود دیسک کمر

معرفی چند تمرین ورزشی برای بهبود دیسک کمر: اگر شما از درد دیسک رنج می برید،

??بقیه مطلب در لینک زیر ??

http://gyrusclinic.com/?p=16656

مجموعه پزشکان سبزو سالم
دکتر مجموعه پزشکان سبزوسالم* دکتر مجموعه پزشکان سبزوسالم*
۴۸ / ۱۰ / ۱۱ | ساعت ۴ ق.ظ

ترکیب فیزیوتراپی صحیح و ورزش درمانی بهترین درمان است.

مجموعه پزشکان سبزو سالم

برای پرسیدن سوالات پزشکی خود، می توانید به ربات تلگرام هوشمند سبزوسالم مراجعه کرده و سوالات خود را از پزشکان متخصص بپرسید.
آدرس ربات تلگرام سبزوسالم:

https://t.me/askq_bot
تخفیف لیزر موهای زائد ویژه ماه رمضان
مقالات تصادفی

آخرین چند رسانه ای های پزشکی و سلامت

آخرین تست های سلامتی

درمان بی خوابی بدون دارو (کلیک کنید)
اینجا باهوش تر میشوید!
عضویت در خبرنامه ثبت نام
ثبت نام شما با موفقیت انجام شد
در خبرنامه ما عضو بشید و دسترسی خودتون به اطلاعات جالب و جذاب رو راحت کنید. باقی کارها رو ما برای شما انجام میدیم. تنظیم خبرنامه خبرنامه سلامت خبرنامه مغز و اعصاب و روان خبرنامه زیبایی و تغذیه