منوی اصلی
انتخاب بخش بندی سوالات
آیا تهوع و احساس گیجی ومنگی تپش قلب ازعلایم تری گلیسیرید بالا هست؟
پاسخ
دکتر مريم عبداللهي، روانشناس و نوروتراپيست دکتر مريم عبداللهي، روانشناس و نوروتراپيست
۴۸ / ۱۰ / ۱۱ | ساعت ۴ ق.ظ

عوارض و پیامدهای ناشی از افزایش تری گلیسرید عبارتند از:

اگر تري گليسيريد بالا باشد معمولاً ديده مي‌شود كه كلسترول خون هم پايين است و يا كلسترول بد شخص هم بالاست.

بالا بودن تري گليسيريد خودش به تنهايي ريسك فاكتور مهمي است.

به تازگي نشان داده شده كه چاقي خودش هم به تنهايي يك ريسك فاكتور مجزا است. يعني اگر همراه با بالا بودن تري گليسيريد هم نباشد مي‌تواند ريسك فاكتور باشد.

انرژی که از طریق غذا وارد بدن شده فورا توسط بافت‌ها مورد مصرف قرار نمی‌گیرد ، به تری گلیسرید تبدیل شده و به سلول‌های چربی منتقل می‌گردد تا ذخیره شود.

هورمون‌ها رها شدن تری گلیسریدها را از بافت چربی تنظیم می‌کنند لذا بین وعده‌های غذایی انرژی مورد نیاز بدن تامین می‌شود. مطالعات مختلف نشان داده‌اند تری گلیسرید بالا به شدت خطر بیماری قلبی را افزایش می‌دهد حتی زمانی که هیچ ریسک فاکتور دیگری وجود نداشته باشد.

هنگامی که تری گلیسریدها به پروتئین‌های حامل متصل می‌شوند، لیپوپروتئین‌ها به وجود می‌آیند و ممکن است اضافات چربی در عروق کرونر باقی بماند. در اشخاصي كه غلظت تريگليسيريد آنها بالاست و در عين حال ناهنجاريهاي كلسترول هم دارند (پايين بودن بيش از حد كلسترول خوب 2HDL- و يا بالا بودن بيش از حد كلسترول بد LDLچنين اشخاصي با خطر سكته قلبي زودرس و تصلب شرائين زودرس رو به رو هستند.

تحقيقات جديد نشان داده‌اند كه بالا بودن بيش از حد تري گليسيريد مي‌تواند علامت خطري باشد مبني بر اينكه فرد به زودي دچار تصلب شرائين و گرفتگي رگهايي كه خون را به قلب مي‌رسانند) خواهند شد. هنگامی که تری گلیسریدها به پروتئین‌های حامل متصل می‌شوند، لیپوپروتئین‌ها به وجود می‌آیند و ممکن است اضافات چربی در عروق کرونر(عروق خون رساننده به عضله قلب) باقی بمانند. مطالعات مختلف نشان داده‌اند افزایش تری گلیسرید خطر بیماری قلبی را به شدت افزایش میدهد حتی زمانی که هیچ ریسک فاکتور(عامل خطر)دیگری وجودنداشته باشد. كلسترول و تري گليسيريد هر دو منجر به مسدود شدن عروق خوني مي‌شوند.

وقتی تری گلیسرید به ۲۰۰ می‌رسد بیماری قلبی در میان زنان شایع‌تر از مردان است. بنابراین بالا بودن تری گلیسیرید در زنان به خصوص زنان میانسال بیشتر از مردان پیش بینی‌کننده احتمال بروز بیماری قلبی است.

خيابان شريعتي روبروي دولت خيابان امامزاده جنب فروشگاه جامبو پ ١٤ ط ٢ واحد ٨ 021-22636863 021-22648627

برای پرسیدن سوالات پزشکی خود، می توانید به ربات تلگرام هوشمند سبزوسالم مراجعه کرده و سوالات خود را از پزشکان متخصص بپرسید.
آدرس ربات تلگرام سبزوسالم:

https://t.me/askq_bot
تخفیف لیزر موهای زائد ویژه ماه رمضان
مقالات تصادفی

آخرین چند رسانه ای های پزشکی و سلامت

آخرین تست های سلامتی

درمان بی خوابی بدون دارو (کلیک کنید)
اینجا باهوش تر میشوید!
عضویت در خبرنامه ثبت نام
ثبت نام شما با موفقیت انجام شد
در خبرنامه ما عضو بشید و دسترسی خودتون به اطلاعات جالب و جذاب رو راحت کنید. باقی کارها رو ما برای شما انجام میدیم. تنظیم خبرنامه خبرنامه سلامت خبرنامه مغز و اعصاب و روان خبرنامه زیبایی و تغذیه