معمولا افراد مبتلا به دیابت نوع دوم علائمی همچون افزایش میزان تشنگی و دفع ادرار،افزایش گرسنگی،خستگی،تاری دید و موارد دیگر دارند و باید از یک رژیم غذایی ویژه پیروی کنند تا به بهبود بیماری انها کمک کرده و وضعیت انها را بهبود بخشد.

تعدادی از رژیم های متناسب برای بیماران مبتلا به یابت نوع دوم عبارتند از :

1.رژیم بزرگترین بازنده

در این رژیم فرد میزان مشخصی از کربوهیدرات،پروتئین و چربی مصرف میکند که مبتنی بر یک شوی تلویزیونی است .
این رژیم گزینه خیلی خوبی برای افراد مبتلا به دیابت نوع دوم است و میتوانید به راحتی ان را دنبال کنید زیرا مصرف تمام مواد غذایی در ان مجاز است.

در این رژیم میزان مصرف کربوهیدرات های مفید و غذاهای سرشار از کربوهیدرات محدود میشود و در واقع همه مواد غذایی در ان متعادل هستند و دستورات ویژه ای برای افراد مبتلا بدهی دیابت نوع دوم دارد.

2.انجمن شمارش کربوهیدرات برای بیماران دیابتی

این برنامه در واقع یک رژیم به حساب نمی اید و مبتنی بر کاهش وزن نمیباشد.

شمارش کربوهیدرات روشی متناسب برای مدیریت سطح گلوکوز خون است .تعداد زیادی از مواد غذایی سرشار از کربوهیدرات ها هم کالری بالایی دارند وکاهش مصرف انها به معنای لاغری هم میباشد.
میتوانید در خصوص میزان کربوهیدرات های مصرفی در هر وعده غذایی با پزشکتان مشورت نمایید .معمولا 45 تا 60 گرم در هر وعده غذایی مصرف میگردد ولی ممکن است میزان مصرفی شما متفاوت باشد.باید یک برنامه غذایی با توجه به نیازمندی های تغذیه ای فرد،کالری مورد نیاز،داروهای مصرفی و میزان تمارین ورزشی وی  طراحی شود

3.رژیم غذایی اورنیش/طیف محور

بنا بر تحقیقات انجام شده،افرادی که از رژیم غذایی اورنیش پیروی میکنند؛در طی یک سال 11 پوند کاهش وزن را تجربه میکنند و تعداد زیادی از انها توانستند دوز مصرفی داروهای درمانی دیابت را کاهش دهند و یا داروهای خوراکی را جایگزین انسولین کنند.

ولی پیروی از این رژیم کمی دشوار است و ممکن است همه نتوانند به خوبی ان را دنبال کنند به خصوص اگر فرد عادت به مصرف سبزیجات و غذاهای مشابه ندارد .

4.چراغ راهنما

در این رژیم شما به جای کالری ،امتیازات را می شمارید و توسط یک گروه پشتیبانی میشوید و هیچ محدودیتی هم وجود ندارد .ولی از انجایی که میتوان این امتیاز ها را به هر منظوری صرف کرد،ممکن است فرد با انتخاب غذاهای ناسالم لاغر شود .

هدف اولیه این رژیم کاهش وزن است و البته افراد مبتلا به دیابت باید به میزان کربوهیدراتهای مصرفی خودهم  دقت نمایند.

نشانی بهترین مراکز لیزر موهای زائد ایران نشانی بهترین مراکز لیزر موهای زائد ایران