همیشه توصیه می شود از یک تمیز کننده، مانند یک نخ دندان مناسب، برای تمیز بین دندان هایتان استفاده کنید. وزارت بهداشت و خدمات انسانی امریکا نیز در سال 2016 طی بیانیه ای استفاده از نخ دندان را به عنوان بخش ضروری برای بهداشت دهان و دندان مطرح کرد. 
توصیه می شود روزی یک بار بین دندان های خود را با استفاده از نخ دندان تمیز کنید. پلاک هایی بین دندان ها قرار می گیرند که با استفاده از مسواک خارج نمی شوند، به همین دلیل استفاده از نخ دندان ضروریست. به علاوه نخ دندان از بروز بیماری های لثه و حفره های دندانی چلوگیری می کند. 

از چه نخ دندانی باید استفاده کرد؟


گزینه های زیادی برای تمیز کردن بین دندان ها وجود دارد. می توانید از نخ دندان یا یک محصول خاص، مانند خلال دندان، برای تمیز کردن بین دندان های خود استفاده کنید. مسواک های ظریف و کوچک که قابلیت تمیز کردن بین دندان ها را دارند نیز مفید خواهند بود. در مورد چگونگی استفاده از این گزینه ها و پیشگیری از بروز آسیب به لثه ها با دندانپزشک مشورت کنید. 
در مورد گزینه های مناسب با دهان و دندان خود با دندانپزشک مشورت کنید. از محصولاتی استفاده کنید که دارای مهر تاییدیه هستندو این محصولات از لحاظ بهداشتی و اثربخشی مورد ارزیابی قرار گرفته اند. 

بهترین زمان برای استفاده از نخ دندان 


اکثر مردم در مورد زمان استفاده از نخ دندان دچار تردید هستند. معمولا این سوال مطرح است که زمان استفاده از نخ دندان قبل از مسواک زدن است یا بعد از آن. در سال 2015 تحقیقاتی در این زمینه انجام شد که در بین شرکت کنندگان این تحقیق 53 درصد قبل از مسواک زدن و 47 درصد بعد از مسواک زدن از نخ دندان استفاده می کردند. 
اما کدام گروه اقدام درستی انجام می دهند؟ در حقیقت قبل یا بعد از مسواک زدن زیاد مهم نیست، آنچه اهمیت دارد استفاده از نخ دندان است. در روز 2 دقیقه از وقت خود را به استفاده از نخ دندان و مراقبت از دندان های خود اختصاص دهید. افرادی که معمولا شب ها خسته هستند، می توانند صبح یا بعد از خوردن نهار این کار را انجام دهند. دیگران نیز ترجیح می دهند قبل از خواب از نخ دندان استفاده کنند. 
در این فرایند کودکان را فراموش نکنید. مراقبت از بهداشت دهان و دندان برای کودکان نیز از اهیمت بالایی برخوردار است. زمانی که کودک دو دندان قابل لمس دارد، می توانید از نخ دندان برای وی استفاده کنید. کودکان معمولا تا سن 10 تا 11 سالگی قادر به استفاده کامل و مناسب از مسواک و نخ دندان نیستند و تا قبل از این نیاز به مراقبت و دخالت مستقیم والدین دارند. 
به یاد داشته باشید که تمیز کزدن بین دندان ها نباید دردناک باشد. اگر این کار را به سختی یا با زور انجام دهید، به بافت های بین دندان های خود آسیب می رسانید. آرامش بیش از اندازه این کار نیز نتیجه مطلوبی در پی نخواهد داشت. 
در اولین روزهای استفاده از نخ دندان ممکن است کمی احساس ناراحتی کنید، اما تسلیم نشوید. با مسواک زدن روزانه و استفاده مداوم از نخ دندان این کار برایتان ساده تر خواهد شد. اگر با وجود استفاده مداوم از نخ دندان، همچنان احساس درد می کنید به پزشک مراجعه کنید. 

نشانی بهترین مراکز لیزر موهای زائد ایران نشانی بهترین مراکز لیزر موهای زائد ایران