لیزر موهای زائد تنها روشی است که به کمک آن میتوان برای همیشه از شر موهای زائد راحت شد. همچنین این روش هیچ یک از عوارض جانبی سایر متد های رفع موهای زائد مانند شیو یا اصلاح را ندارد و از جمله این عوارض میتوان به پسودوفولیکولیت یا موهای زیر پوستی اشاره کرد.
در بیشتر موارد موهای زیر پوست در ناحیه ریش آقایان یا ناحیه بیکینی خانمها بروز میکنند ولی ممکن است در سایر نقاطی که پوست حساسی دارند هم ظاهر شوند. از آنجایی که لیزر میتواند فولیکول مو را به کلی نابود کند، احتمال بروز موهای زیر پوستی هم به میزان خیلی زیادی کاهش خواهد یافت.
در این مقاله با چگونگی تأثیر لیزر بر رفع موهای زیر پوستی آشنا می‌شوید:

پسودوفولیکولیت چیست؟

پسودوفولیکولیت نوعی وضعیت مزمن است که در آن پوست به دلیل شیو یا اصلاح حساس می‌شود و پس از شیو موهای زائد به آرامی رشد میکنند. موهایی که ضخیم و یا مجعد میباشند، خم شده و در فولیکول مو گیر می‌افتند. سپس فولیکول مو قرمز و ملتهب می‌شود و حتی در مواردی هم باعث بروزآکنه می‌شود که حالتی کورک مانند و یا چرکی دارد. ممکن است پسودوفولیکولیت درون فولیکولی و یا برون فولیکولی باشد. موهای برون فولیکولی آن‌هایی هستند که از پوست خارج شده‌اند و و سپس وارد فولیکول شده‌اند ولی موهای درون فولیکولی فقط داخل خود فولیکول گیر میکنند و نمیتوانند از پوست خارج شوند.
از آنجایی که پسودوفولیکولیت به دلیل انحنا و خم خوردگی موها بوجود می‌آید، تعدادی از افراد بیشتر در معرض ابتلا به آن قرار دارند مانند افراد آفریقایی یا ساکنین خاور میانه. افراد آسیایی تبار موهای زبرتر و فرتری دارند و بیشتر به این وضعیت دچار می‌شوند.
البته موهای زیر پوستی تفاوتهایی با پسودوفولیکولیت دارند مثلاً موهای زیر پوستی فقط باعث بروز نوعی قرمزی ملایم می‌شوند و حالتی گذرا دارند ولی پسودوفولیکولیت بیماری جدی‌تر بوده و مزمن میباشد. یک متخصص پوست میتواند به راحتی نوع بیماری شما را تشخیص دهد.

لیزر و رفع پسودوفولیکولیت

نمیتوان جنس ساختار موها را از ریشه تغییر داد ولی میتوان اصلاح موهای زائد را قطع نمود. سایر روش‌های موجود گزینه ای بهتری برای رفع موهای زائد میباشند و همچنین از بروز موهای زیر پوستی هم پیشگیری میکنند.
اپیلاسیون موهای زائد را از ریشه جدا میکند ولی متأسفانه پس از مدتی دوباره این موها رشد میکنند. عده ای باور دارند که اپیلاسیون از انحنای موها جلوگیری کرده و باعث می‌شود تا موها پس از رفع، با ضخات کمتری رشد کنند که البته حقیقت چندانی ندارد.
لیزر موهای زائد تنها روشی است که به خوبی میتواند پسودوفولیکولیت را درمان نماید زیرا فولیکول مو را هدف میگیرد. در این روش دستگاه لیزر بر روی ناحیه درمانی گرفته می‌شوند تا پرتوهای لیزر بروی ناحیه مورد نظر گسیل شوند. بیشتر بیماران باور دارند که این روش دردناک نیست ولی ممکن است نور حاصل از پرتوها کمی ناراحتی را برای فرد بوجود آورد.
پس از شش جلسه درمان، موهای زائد رشد نمیکنند و در نهایت موهای زیر پوستی هم نمیتوانند بوجود آیند.
لیزر قادر است تا پسودوفولیکولیت نواحی مانند ریش آقایان یا خط بیکینی خانمها را درمان کند که بیشتر در معرض این بیماری هستند.
لیزر موهای زائد برای همه افراد گزینه ایده‌آلی نیست و افرادی با موهای روشن و پوست تیره بهتر است سایر روش‌های رفع موهای زائد را برای خود انتخاب کنند زیرا لیزر قادر به تشخیص رنگ پوست و مو نمی باشد. حتما پیش از آغاز لیزر درمانی با یک متخصص مشورت کنید تا از احتمال دستیابی به نتایج مورد نظر خود اطمینان حاصل کنید.

نشانی بهترین مراکز لیزر موهای زائد ایران نشانی بهترین مراکز لیزر موهای زائد ایران