منوی اصلی
انتخاب بخش بندی سوالات
علت خشکی زانو ها چیست؟
پاسخ
مجموعه پزشکان جایروس مجموعه پزشکان جایروس
۴۸ / ۱۰ / ۱۱ | ساعت ۴ ق.ظ

خشکی زانو زمانی اتفاق می افتد که در حرکت مفصل زانوی تان به دلیل جراحت یا التهاب مفصل مشکل ایجاد شود. هر چیزی که باعث حرکت محدود مفصل زانو شود به عنوان علت خشکی زانو در نظر گرفته می شود.

چهار رباط در حفظ ثبات و عملکرد مفصل زانو مهم هستند، رباط صلیبی قدامی و خلفی و رباط جانبی داخلی و جانبی . منیسک دو قطعه غضروف است که به استخوان های مفصل زانو اجازه می دهد که به آرامی در مقابل یکدیگر حرکت کنند. آسیب به این ساختار ها ممکن است حرکت مفصل زانو را محدود کند و موجب سفتی زانو گردد .

سایر دلایلی که باعث خشکی مفصل زانو میشوندعبارتند از: شکستگی استخوان ، التهاب تاندون ها یا بورسا، یا آسیب به غضروف کشکک زانو .

آسیب ها می تواند ناگهانی باشد و یا به آرامی در طول زمان ایجاد شود.

شایع ترین بیماری مزمن برای تحت تاثیر قرار دادن زانو انواع آرتریت می باشد. ارتروز زانو در اثر ساییدگی و پارگی مفصل ایجاد می شود در حالی که آرتریت روماتویید (بیماری خود ایمنی که در اثر التهاب مفصل به وجود می آید) از اختلال عملکرد سیستم ایمنی بدن ایجاد می شود. به ندرت، تومورها و عفونت های مفصل زانو و نواحی در بر گیرنده می تواند ایجاد خشکی زانو کند. آرتریت روماتوئید زانو (به انگلیسی: Rheumatoid arthritis) یا روماتیسم مفصلی یک بیماری سیستمیک و مزمن است. آرتریت روماتوئید مشخصاتی دارد که باعث تمایز آن با سایر انواع آرتریت‌ها (التهاب ودردمفاصل) می‌شود. بعنوان مثال آرتریت بصورت قرینه است یعنی اگر یک زانو یا دست درگیر باشد به احتمال زیاد طرف مقابل نیز درگیر است.

اگر خشکی زانوی شما طولانی مدت شده و باعث نگرانی شما می شود، برای درمان خشکی زانو به پزشک مراجعه کنید.

شریعتی, تقاطع دولت کوچه امامزاده,پلاک 14 واحد 6 021-22616377

برای پرسیدن سوالات پزشکی خود، می توانید به ربات تلگرام هوشمند سبزوسالم مراجعه کرده و سوالات خود را از پزشکان متخصص بپرسید.
آدرس ربات تلگرام سبزوسالم:

https://t.me/askq_bot
تخفیف لیزر موهای زائد ویژه ماه رمضان
مقالات تصادفی

آخرین چند رسانه ای های پزشکی و سلامت

آخرین تست های سلامتی

درمان بی خوابی بدون دارو (کلیک کنید)
اینجا باهوش تر میشوید!
عضویت در خبرنامه ثبت نام
ثبت نام شما با موفقیت انجام شد
در خبرنامه ما عضو بشید و دسترسی خودتون به اطلاعات جالب و جذاب رو راحت کنید. باقی کارها رو ما برای شما انجام میدیم. تنظیم خبرنامه خبرنامه سلامت خبرنامه مغز و اعصاب و روان خبرنامه زیبایی و تغذیه