منوی اصلی
انتخاب بخش بندی سوالات
شكست عشقي خورده باشي روحيت داغون باشه چيكار بايد بكنيم به ارامش برسيم
پاسخ
دکتر روجا لاریجانی دکتر روجا لاریجانی
۴۸ / ۱۰ / ۱۱ | ساعت ۴ ق.ظ

با سلام

در شکست عشقی فرد بین شش الی دوازده ماه زمان نیاز دارد که به حالت طبیعی برگردد. بنابراین عجله نکنید چون راهی برای فرار از آن وجود ندارد، هر موقع احساس هایتان شدت گرفت اجازه بدهید تخلیه شوند، گریه کنید، با فرد مورد اطمینان درد و دل کنید، و وارد رابطه ی جدید نشوید. وسایل مشترک را کم کم از خود دور کنید و نامه ها و پیام ها را جلوی چشم نگذارید. فراموش نکنید که زمان بهترین مرهم جدایی است.

موفق باشید

تهران، خیابان شریعتی، بالاتر از ظفر، روبروی بیمارستان ایرانمهر، بن بست مرشدی، پلاک 17، واحد 5 26401747
دکتر حمید ضرابی دکتر حمید ضرابی
۴۸ / ۱۰ / ۱۱ | ساعت ۴ ق.ظ

بعد از اينكه افراد جدا ميشن چند مرحله بايد طي شود تا فرد با قضيه كنار بيايد ابتدا شوك و انكار كه فرد نمي تواند انرا باور كند سپس خشم و بعد مرحله افسردگي و در نهايت مرحله پذيرش كه فرد مي تواند با قضيه كنار بيايد. توصيه ميكنم تحت هيچ شرايطي التماس و خواهش براي رابطه نكنيد كه اين كار در اين شرايط نتيجه خوبي ندارد. طي كردن مراحل بالا در كنار يك روانشناس بهتر صورت ميگيرد. اگر براي هر دوتون راهيمونده ميتونيد مشاوره را امتحان كنيد بهم وگرنه و به جدايي رسيدين براي طي مراحل ذكر شده خودتون به روانشناس مراجعه كنيد تا بتونيد استقلال خود را بدست بياريد.

تهران,خیابان دکتر شریعتی, روبروی خیابان دولت,کوچه امامزاده, پلاک 14, طبقه دوم واحد 6 021-22616377 021-22639401
دکتر مریم صادقی دکتر مریم صادقی
۴۸ / ۱۰ / ۱۱ | ساعت ۴ ق.ظ

سلام

متاسفانه احساس پذیرفته نشدن و طرد شدن از طرف محبوب یکی از ناخوشایندترین احساساتیه که آدمها تجربه میکنن.

با یک دوست درباره احساستون که ممکنه دلتنگی، غم، خشم، نفرت، حسادت و یا مخلوطی از اینها باشه صحبت کنید. بدونین که تجربه این هیجانات طبیعیه حتی اگه دوستشون نداشته باشیم.

چند بار در طول روز یک تمرین ساده مراقبه رو انجام بدین، یعنی روی نفس کشیدنتون تمرکز کنید. و برای چند دقیقه بر روی تمام چیزهایی که با حواس پنجگانه بدنیتون (یعنی بینایی، شنوایی، بویایی، چشایی و لامسه) دریافت میکنید تمرکز کنید. بدون اینکه تغییری روی محیط بدین و سعی کنید قضاوت نکنید. مثلا بوی خوب یا بد. با خودتون تکرار کنید که تنها چیزی که الان، در همین لحظه، در جریانه و داره اتفاق میفته همینه.

ورزش کنید. لازم نیست زمان زیاد یا حرکات پیچیده ای رو انجام بدید. ورزش کردن حتی دویدن ساده واقعا حال آدمو بهتر میکنه.

در درجه بعد اگه بیش از دو هفته گذشت و تغییری از نظر احساس غم و سوگ ندیدین حتما پیشنهاد میکنم که به یک روانشناس مراجعه کنید.

تهران - میدان هفت تیر - ابتدای خیابان بهار شیراز - نبش داروخانه - پلاک 189 - واحد 2 02188864797 - 02188864772 - 02188864776
۴۸ / ۱۰ / ۱۱ | ساعت ۴ ق.ظ

سلام

پایان یک رابطه گاهی از فوت یک عزیز هم سخت تره. اول باید برای رابطتون عزاداری کنید. اگر نمیتونید از یک متخصص کمک بگیرید. وقتی سوگواری انجام بشه، کم کم به زندگی برمیگردید

برای پرسیدن سوالات پزشکی خود، می توانید به ربات تلگرام هوشمند سبزوسالم مراجعه کرده و سوالات خود را از پزشکان متخصص بپرسید.
آدرس ربات تلگرام سبزوسالم:

https://t.me/askq_bot
تخفیف لیزر موهای زائد ویژه ماه رمضان
مقالات تصادفی

آخرین چند رسانه ای های پزشکی و سلامت

آخرین تست های سلامتی

درمان بی خوابی بدون دارو (کلیک کنید)
اینجا باهوش تر میشوید!
عضویت در خبرنامه ثبت نام
ثبت نام شما با موفقیت انجام شد
در خبرنامه ما عضو بشید و دسترسی خودتون به اطلاعات جالب و جذاب رو راحت کنید. باقی کارها رو ما برای شما انجام میدیم. تنظیم خبرنامه خبرنامه سلامت خبرنامه مغز و اعصاب و روان خبرنامه زیبایی و تغذیه