منوی اصلی
انتخاب بخش بندی سوالات
زن بیماراسکیزوفرنی بچه بیمار به دنیا می اورد
پاسخ
دکتر علی ادیبی دکتر علی ادیبی
۴۸ / ۱۰ / ۱۱ | ساعت ۴ ق.ظ

افراد امکان بچه‌دار شدن را دارند. خیلی از کودکان با والدینی بزرگ می‌شوند که از بیماری اسکیزوفرنی رنج می‌برند. البته این بدین معنا نیست که والدین اسکیزوفرنی همیشه افراد سالمی هستند. مشارکت با گروه‌های اسکیزوفرنی، مصرف دارو و مراجعات منظم به پزشک می‌تواند خطر تشدید این بیماری را در والدین کمتر کند.

تشخیص زودهنگام، شروع و ادامه درمان برای مدت طولانی طبیعتا شانس بهبود و زندگی خوب را در افراد اسکیزوفرنی افزایش می‌دهد.

افراد مبتلا به این بیماری، ازجمله کودکان و بزرگسالان می‌توانند تحت حمایت اعضای خانواده باشند. اعضای خانواده با کسب اطلاعات در زمینه بیماری می‌توانند فرد را به خوبی درک کرده و راه غلبه بر مشکلات را هموار کنند.

موارد کلی برای بچه‌دار شدن شامل:

مصرف منظم دارو و کنترل بیماری یا به‌عبارتی پیروی از طرح درمانی طولانی مدتدر هر ازدواجی بچه‌دار شدن به خودی خود تنها یک هدیه‌ در زندگی است و نباید به‌عنوان بهبود کیفیت زندگی درنظر گرفته شود. ازدواج و روابط والدین باید قبل از واردشدن کودک به معادله زندگی محکم باشد.درنظر گرفتن وضعیت مالی و این‌که کدام یک از والدین درآمد ثابت و یا کافی دارند نکته بسیار مهم می‌باشد. تقسیم‌بندی مسولیت‌های مالی، بزرگ کردن کودک و وظایف خانه باید به نحو احسن بین والدین صورت گیرد.اسکیزوفرنی نوعی اختلال ارثی است. بهتر است درخصوص انتقال خطر بیماری به کودکان اطلاعات کافی کسب کرده و به روانپزشک یا مشاور ژنتیک مراجعه کرد.گفتگو با خانواده‌های بچه داری که شرایط شما را دارند کمک می‌کند تا راه کنار آمدن با شرایط را یاد گرفته و بدانید چگونه بیماری می‌تواند والدین و زندگی خانوادگی را تحت تاثیر قرار دهد.

مشهدصیاد۴۶ پ۱۴ 9013242797

برای پرسیدن سوالات پزشکی خود، می توانید به ربات تلگرام هوشمند سبزوسالم مراجعه کرده و سوالات خود را از پزشکان متخصص بپرسید.
آدرس ربات تلگرام سبزوسالم:

https://t.me/askq_bot
تخفیف لیزر موهای زائد ویژه ماه رمضان
مقالات تصادفی

آخرین چند رسانه ای های پزشکی و سلامت

آخرین تست های سلامتی

درمان بی خوابی بدون دارو (کلیک کنید)
اینجا باهوش تر میشوید!
عضویت در خبرنامه ثبت نام
ثبت نام شما با موفقیت انجام شد
در خبرنامه ما عضو بشید و دسترسی خودتون به اطلاعات جالب و جذاب رو راحت کنید. باقی کارها رو ما برای شما انجام میدیم. تنظیم خبرنامه خبرنامه سلامت خبرنامه مغز و اعصاب و روان خبرنامه زیبایی و تغذیه