منوی اصلی
انتخاب بخش بندی سوالات
نحوه درمان بیماری بولیمیا نروزا چگونه است
پاسخ
۴۸ / ۱۰ / ۱۱ | ساعت ۴ ق.ظ

درمان اولیه برای پرخوری عصبی اغلب ترکیبی از روان درمانی، داروهای ضد افسردگی و مشاوره تغذیه ای است و بهتر است که تمامی این متخصصان در یک مجموعه با هم کار کنند تا از نزیک روند درمان را تحت کنترل داشته باشند.

روان درمانی و پرخوری

درمان های روانشناختی برای پرخوری ممکن است برای خود فرد، خانواده یا روان درمانی گروهی باشد. رفتار درمانی در عاداتی مانند پرخوری و پاکسازی و تغییر آنها متمرکز است.

جلسات معمولا به تحلیل رفتار و تغییران اختصاص داده میشود و بیمار دستورالعمل خاص را در بین جلسات باید اجرا کند.

درمان شناختی بر پیدا کردن و مقابله با افکار منفی که زمینه عادات مخرب است تمرکز دارد. فرد یا گروه روان درمانی در زمینه تجارب عاطفی و روابطی که به پرخوری عصبی کمک میکند متمرکز است.

داروها برای پرخوری عصبی

داروهای ضد افسردگی مانند : مهارکننده های انتخابی بازجذب سروتونین (SSRIs) از جمله پروزاک، سرترالین، سلکسا و لکزاپرو در ترکیب با روش های روان درمانی از روش های مناسب درمانی هستند.

انتخابهای جایگزین برای درمان پرخوری عصبی

اغلب درمان های جایگزین علل ریشه ای پرخوری عصبی را از بین نخواهد برد اما می تواند در تسکین برخی از تنش های فیزیکی ناشی از آن مفید باشند.

این روش های جایگزین مانند طب سوزنی و یا بیوفیدبک می باشد .

تمرینات بدنی مانند یوگا، تای چی، چی گونگ و رقص می تواند به مشکل پرخوری عصبی و تصویر بدن به شما کمک کند. هم هیپنوتیزم و یا EEG بیوفیدبک یا همان نوروفیدبک نیز ممکن است کمک کننده باشد.

منبع :

.webmd.com/mental-health/eating-disorders

برای پرسیدن سوالات پزشکی خود، می توانید به ربات تلگرام هوشمند سبزوسالم مراجعه کرده و سوالات خود را از پزشکان متخصص بپرسید.
آدرس ربات تلگرام سبزوسالم:

https://t.me/askq_bot
تخفیف لیزر موهای زائد ویژه ماه رمضان
مقالات تصادفی

آخرین چند رسانه ای های پزشکی و سلامت

آخرین تست های سلامتی

درمان بی خوابی بدون دارو (کلیک کنید)
اینجا باهوش تر میشوید!
عضویت در خبرنامه ثبت نام
ثبت نام شما با موفقیت انجام شد
در خبرنامه ما عضو بشید و دسترسی خودتون به اطلاعات جالب و جذاب رو راحت کنید. باقی کارها رو ما برای شما انجام میدیم. تنظیم خبرنامه خبرنامه سلامت خبرنامه مغز و اعصاب و روان خبرنامه زیبایی و تغذیه