معمولا انژین با درد های موقتی قفسه سینه و یا فشار در این ناحیه همراه است و زمانی بروز میکند که  عروق خون رسان و اکسیژن رسان به قلب مسدود و یا تنگ میشوند و این یعنی قلب شما خیلی کمتر از حالت عادی اکسیژن و خون دریافت میکند .

آنژین با احساسات شدید ،تقلای شدید ،حس گرما و سرمای شدید  و یا یک وعده غذایی سنگین اغاز میشود و علائم ان عبارتند از :

  • درد قفسه سینه و یا فشار در این ناحیه
  • فشردگی در قفسه سینه
  • حس سنگینی  در قفسه سینه
  • درد و ناراحتی بازو و شانه و پشت و فک و گردن

آنژین دو نوع دارد :

انژین ثابت

در این حالت عروق نازک باعث بروز درد و فشار و دیگر نشانه هایی  در هنگام فشار میشوند.این نشانه ها در زمانهای منظمی بروز میکنند و پس از انکه استراحت کنید،از بین میرود .ممکن است پزشکتان برای بهبود این وضعیت به شما نیتروگلیسیرین دهد.

به همین دلیل است که افراد به هنگام انجام تمارین ورزشی به درد قفسه سینه مبتلا میشوند .زمانی که انها در اطراف خانه خود قدم میزنند ،مشکلی ندارند ولی هنگامی که میخواهند بدوند درد اغاز میشود.

آنژین متغیر

گاهی اوقات نوع ثابت انژین به نوع متغیر ان تبدیل میشود .نوع متغیر علائمی همانند  درد قفسه سینه  را با شدت و مدت بیشتر به همراه دارد و همچنین این علائم در زمان استراحت بروز میکنند.

مثلا زمانی که فرد در حال تپه نوردی است درد قفسه سینه اغاز میشود و زمانی که استراحت میکند درد قطع میشود .زمانی که شما به مرور زمان مجبور  میشوید تا کمتر قدم بزنید،یعنی جریان خون کاهش یافته و احتمال بروز حملات قلبی نیز وجود دارد.بنابراین این مسئله نگران کننده تر است.

آنژین یک وضعیت اورژانسی است و باید بلافاصله درمان شود و به شما هشدار میدهد که عضلات قلبی تان میزان کافی از اکسیژن دریافت نمیکند و عروق شما نازک شده اند که میتواند به لخته خونی  و حملات قلبی منجر شود.

به منظور درمان این وضعیت هم از دارو،انژیوپلاستی ،استنت  و یا جراحی بایپس استفاده میشود تا عروق فرد باز شوند .

نشانی بهترین مراکز لیزر موهای زائد ایران نشانی بهترین مراکز لیزر موهای زائد ایران