زگیل تناسلی (HPV)

لزوما داشتن یک رابطه جنسی منجر به بروز بیماری مقاربتی نمی شود. تماس پوست با پوست کافیست تا HPV، ویروس عامل زگیل تناسلی، منتقل شود. برخی از آنها باعث زگیل می شوند و معمولا بی خطر هستند، اما برخی دیگر ممکن است منجر به سرطان گردن رحم یا مقعد شوند. واکسن ها از بدن در مقابل خطرناک ترین انواع آن محافظت می کنند. 
علائم این زگیل عبارتند از: زگیل های صورتی یا به رنگ گوشت که برجسته یا صاف و یا شبیه گل کلم هستند. اغلب نشانه ای وجود ندارد. 

شپش تناسلی 


این نوع انگل به شپش تناسلی معروف است که در موهای ناحیه تناسلی رشد می کند. این نوع شپش با شپش سر یا بدن متفاوت است و پس از تماس نزدیک دو نفر با یکدیگر از فردی به فرد دیگر منتقل می شود. این نوع شپش با لوسیون ها و کرم های موجود در بازار از بین می رود. علائم مربوط به این عارضه عبارتند از خارش شدید، تخم های کوچک متصل به موهای ناحیه تناسلی و یا شپش خزنده. 

گال


بیماری گال به وسیله کنه کوچکی بروز می کند که در پوست انسان تخم گذاری می کند. این بیماری همیشه یک بیماری مقاربتی محسوب نمی شود، زیرا با هر نوع تماس پوستی ممکن است به دیگران منتقل شود. اما در بین جوانان این کنه ها اغلب در زمان رابطه جنسی بروز کرده و منتقل می شوند. بیماری گال با کرم هایی که توسط پزشک تجویز می شوند، درمان می شود. 
خارش شدید به خصوص در شب و بروز بثوراتی شبیه به جوش. حدود 2 تا 6 هفته طول می کشد تا این علائم ظاهر شوند. 

سوزاک 


سوزاک به راحتی منتقل می شود و در صورت درمان نشدن ممکن است منجر به ناباروری در زنان و مردان شود. آنتی بیوتیک ها برای درمان عفونت موثر هستند. رایج ترین نشانه مربوط به سوزاک سوزش در زمان دفع ادرار است، اما اغلب نشانه اولیه دیگری وجود ندارد. پس از مدتی عفونت ممکن است باعث بروز بثورات پوستی شده یا به خون و مفاصل وارد شود. 
در مردان ترشحاتی از آلت تناسلی خارج می شود و بیضه ها متورم می شوند. در خانم ها ترشحات واژن، درد لگن و لکه بینی علائم مربوط به این بیماری است. علائم خفیف هستند و معمولا با عفونت دستگاه ادرار یا واژن اشتباه گرفته می شوند. 

سیفلیس 


اکثر افراد معمولا متوجه علائم اولیه سیفلیس نمی شوند. این بیماری در صورت عدم درمان ممکن است به فلج، کوری و مرگ منجر شود. سیفلیس با آنتی بیوتیک درمان می شود. 
علائم مربوط به سیفلیس: اولین نشانه سیفلیس معمولا بروز یک زخم سفت، گرد و دردناک در واژن یا مقعد است. این بیماری از طریق تماس مستقیم با این زخم منتشر می شود. پس از مدتی ممکن است بثوراتی بر روی کف دست، پاها و یا دیگر قسمت های بدن مشاهده شود؛ تورم غدد، تب، ریزش مو و یا خستگی از دیگر علائم این بیماری هستند. پس از آن آسیب ناشی از این زخم ها به اندام های داخلی مانند قلب، مغز، کبد، اعصاب و چشم ها می رسد. 

کلامیدیا 


کلامیدیا اگر درمان نشود ممکن است باعث ناباروری شود. این بیماری به سرعت با آنتی بیوتیک ها برطرف می شود، اما اغلب مورد توجه قرار نمی گیرد زیرا علائم آن مبهم هستند یا وجود ندارند. کلامیدیا روده و گلو را نیز ممکن است آلوده کند. 
نشانه های کلامیدیا در مردان عبارت است از سوزش و خارش در نوک آلت تناسلی، ترشحات و ادرار دردناک 
نشانه های کلامیدیا در زنان نیز عبارتند از خارش ژنیتال، ترشحاتی که دارای بو هستند، درد در هنگام رابطه جنسی و ادرار دردناک. 

ویروس هرپس سیمپلکس نوع 1


آیا تاکنون دچار زخم دردناک و سرد بر روی لب یا اطراف دهان خود شده اید؟ این تبخال احتمالا توسط نوعی ویروس به نام HSV-1 بروز می کند. این ویروس معمولا یک بیماری مقاربتی محسوب نمی شود و به راحتی در بین اعضای یک خانواده و از طریق بوسیدن منتقل می شود. اما از طریق تماس دهانی یا تناسلی با فرد آلوده به ناحیه تناسلی نیز سرایت می کند. گرچه درمانی برای این بیماری وجود ندارد، اما داروها دوره بیماری را کوتاه کرده و یا از شیوع آن پیشگیری می کنند. 
نشانه های مربوط به این نوع تاول عبارتند از: بروز زخم ها یا تاول هایی بر روی لب ها. تاول و یا زخم بر روی دستگاه تناسلی نیز امکان پذیر است. 

ویروس هرپس سیمپلکس نوع 2


اکثر تبخال های تناسلی توسط ویروسی به نام HSV-2 بروز می کنند. این ویروس بسیار مسری است و می تواند از طریق رابطه جنسی و یا تماس مستقیم با یک زخم منتقل شود. مانند نوع 1 این بیماری، این ویروس هم درمانی ندارد. اما داروهای ضدویروس شیوع آن را کمتر کرده و به بهبود سریع علائم کمک می کنند. 
نشانه های مربوط به هرپس نوع دوم عبارتند از تاول های پر از مایع که بسیار دردناک هستند، بروز زخم بر روی دستگاه تناسلی، مقعد، ران و باسن. این نوع تبخال از طریق تماس دهانی در اطراف لب هم بروز می کند. 

هپاتیت B


هپاتیت B یک ویروس پنهان است که باعث آسیب های کبدی می شود. این ویروس از طریق تماس با خون یا ترشحات بدن فرد آلوده بروز می کند. راه های انتقال این ویروس عبارتند از رابطه جنسی، استفاده از سوزن مشترک و در زمان تولد و همچنین استفاده از تیغ یا مسواک مشترک. درمانی برای این بیماری وجود ندارد، اما داروها می توانند این ویروس را کنترل کنند. به علاوه برای پیشگیری از بیماری واکسن تزریق می شود. 
نشانه های هپاتیت B عبارتند از تهوع، دل درد، تیره شدن ادرار، خستگی زیاد و زردی پوست یا چشم ها با عفونت مزمن. عفونت مزمن ممکن است منجر به بروز سیروز کبدی یا سرطان کبد شود. بسیاری از افراد نیز تا سال ها علائمی مشاهده نمی کنند. 

HIV یا ایدز


ویروس HIV سیستم دفاعی بدن را در مقابل عفونت ها ضعیف می کند. HIV از طریق رابطه جنسی محافظت نشده، استفاده از سوزن مشترک یا متولد شدن از یک مادر بیمار منتقل می شود. این بیماری ممکن است تا سال ها نشانه ای نداشته باشد، بنابراین یک آزمایش خون بهترین راه برای تشخیص وضعیت خودتان است. درمان به موقع از جدی شدن بیماری پیشگیری می کند. 
نشانه های اولیه عفونت HIV. اکثر افراد نشانه ای ندارند، اما برخی یک تا دو ماه پس از بروز عفونت، دچار علائمی مشابه علائم آنفلوآنزا می شوند. التهاب غدد، تب، سردرد و خستگی زیاد علائم اولیه آن هستند. زخم های دهانی نیز ممکن است مشاهده شود. 
آزمایش های قابل اعتماد و تایید شده توسط FDA برای HIV در کلینیک و در خانه انجام می شوند. یکی از محدودیت های مربوط به آزمایش های HIV این است که تا 6 ماه پس از قرار گرفتن در معرض این ویروس، ممکن است آنتی بادی های آزمایش ویروس را پیدا نکنند؛ اما به هرحال فرد در این شرایط هم ناقل بیماری است. 
درمانی برای HIV وجود ندارد، اما داروهایی وجود دارند که می توانند میزان تکثیر ویروس ها را در بدن کاهش دهند. مبتلایان ترکیبی از داروهای ضد ویروس مصرف می کنند به این امید که از پیشروی عفونت به ایدز پیشگیری کنند. اگر سیستم ایمنی ضعیف شده باشد، روش های درمانی دیگری نیز استفاده می شوند. 

نشانی بهترین مراکز لیزر موهای زائد ایران نشانی بهترین مراکز لیزر موهای زائد ایران