منوی اصلی
انتخاب بخش بندی سوالات
بعد از عمل جراحی معده دمای بدنم خیلی تغییر می کنه. گاهی از سرما می لزرم و گاهی داغ می شوم و عرق می کنم. قرص های ریکس کننده عضله می خورم. آیا دلیل تغییر دما همین قرص هاست؟
پاسخ
دکتر پزشکان سبز و سالم-5 دکتر پزشکان سبز و سالم-5
۴۸ / ۱۰ / ۱۱ | ساعت ۴ ق.ظ

نوع عمل جراحی در بروز این حالات دخالت دارد. گاهی بدن در حال خود درمانی و واکنش به شرایط استرس زای عمل جراحی است. یعنی، تغییرات دمای بدن شما پاسخی به تغییرات بدن پس از جراحی است. گفتید که تورم معده داشتید و دارو مصرف می کنید. داروها نیز می توانند سبب تغییرات دمایی شوند. در بدن یک سری پروتئین ها وجود دارند که با افزایش یا کاهش غلظت پلاسمای خون به تورم واکنش نشان می دهند (این پروتئین ها مارکرها یا نشان دهنده های تورم هستند). سلول های تورمی در پاسخ به تورم تعدادی سیتوکین در جریان خون آزاد می کنند. این پاسخ به طور ویژه در کبد اتفاق می افتد. همزمان، با افزایش این دسته پروتئین ها، تولید پروتئین های دیگر در بدن کاهش می یابد. البته اگر پروتئین های واکنش دهنده به تورم، بیش از حد در کبد تولید شوند، خون عفونی می شود.

تهران-بزرگراه رسالت-بعد از میدان رسالت به سمت شرق-نرسیده به چهارراه سرسبز-روبروی مسجد حجتیه-پلاک 686-طبقه 5-واحد 10 021-77189675

برای پرسیدن سوالات پزشکی خود، می توانید به ربات تلگرام هوشمند سبزوسالم مراجعه کرده و سوالات خود را از پزشکان متخصص بپرسید.
آدرس ربات تلگرام سبزوسالم:

https://t.me/askq_bot
تخفیف لیزر موهای زائد ویژه ماه رمضان
مقالات تصادفی

آخرین چند رسانه ای های پزشکی و سلامت

آخرین تست های سلامتی

درمان بی خوابی بدون دارو (کلیک کنید)
اینجا باهوش تر میشوید!
عضویت در خبرنامه ثبت نام
ثبت نام شما با موفقیت انجام شد
در خبرنامه ما عضو بشید و دسترسی خودتون به اطلاعات جالب و جذاب رو راحت کنید. باقی کارها رو ما برای شما انجام میدیم. تنظیم خبرنامه خبرنامه سلامت خبرنامه مغز و اعصاب و روان خبرنامه زیبایی و تغذیه