منوی اصلی
انتخاب بخش بندی سوالات
انسولین رو چقدر قبل یا بعد غذا بزنم
پاسخ
۴۸ / ۱۰ / ۱۱ | ساعت ۴ ق.ظ

بيماران ديابتي نوع 1 و 40 درصد بيماران ديابتي نوع 2 وابسته به تزريق انسولين هستند. دوز انسولين دريافتي بايد با مقدار غذا و ميزان فعاليت فرد تطابق يابد.

قبل از تطابق دادن انسولين موارد زير بايد مد نظر قرار گيرند:

- با شروع درمان با انسولين، به مدت حداقل 3 روز تا يك هفته، بايد مقدار انسولين دريافتي، مقدار غذاي خورده شده و نتيجه ي تست قند خون دو ساعت قبل و بعد از غذا و قبل از خواب در يك دفتر روزانه ثبت شود و ملاحظات مربوط هم، در كنار آن درج گردد (مثلاً تأخير در خوردن ناهار، سرماخورگي ، خوردن يك ميان وعده ي اضافي و ...)

با توجه به اين كه ميزان قند خون 1-5/0 ساعت بعد از صرف غذا به ماكزيمم مي رسد، بايد تزريق انسولين طوري انجام شود كه 1-5/0 ساعت بعد از صرف غذا، انسولين به اوج اثر خود برسد.

براي افراد ديابتي نوع 1 ، تست قند خون در روز به ميزان 3 بار يا بيش تر توصيه مي شود. سپس با مشورت با متخصص، دوز انسولين بر اساس مقدار كربوهيدرات غذا، مطابقت داده مي شود.

قند خون در افراد ديابتي نوع 2، با ثبات تر از نوع 1 است و اين افراد ممكن است به 2-1بار تست قند خون در روز احتياج داشته باشند.

- بايد براي قند خون يك مقدار هدف در نظر گرفته شود. توصيه مي شودقبل از غذا محدوده ي قند خون 140-80 ميلي گرم در دسي ليتر و قند خون موقع خواب 160-100 ميلي گرم در دسي ليتر باشد.

- براي كنترل مناسب قند خون، بايد به زمان اثر انسولين در بدن توجه شود. بايد توجه داشت كه تاثير انسولين ممكن است از فردي تا فرد ديگر متغير باشد و با دوز انسولين، محل تزريق، ميزان ورزش، وجود آنتي بادي هاي ضد انسولين و ديگر فاكتورها تغيير كند. با توجه به اين كه ميزان قند خون 1-5/0 ساعت بعد از صرف غذا به ماكزيمم مي رسد، بايد تزريق انسولين طوري انجام شود كه 1-5/0 ساعت بعد از صرف غذا، انسولين به اوج اثر خود برسد

برای پرسیدن سوالات پزشکی خود، می توانید به ربات تلگرام هوشمند سبزوسالم مراجعه کرده و سوالات خود را از پزشکان متخصص بپرسید.
آدرس ربات تلگرام سبزوسالم:

https://t.me/askq_bot
تخفیف لیزر موهای زائد ویژه ماه رمضان
مقالات تصادفی

آخرین چند رسانه ای های پزشکی و سلامت

آخرین تست های سلامتی

درمان بی خوابی بدون دارو (کلیک کنید)
اینجا باهوش تر میشوید!
عضویت در خبرنامه ثبت نام
ثبت نام شما با موفقیت انجام شد
در خبرنامه ما عضو بشید و دسترسی خودتون به اطلاعات جالب و جذاب رو راحت کنید. باقی کارها رو ما برای شما انجام میدیم. تنظیم خبرنامه خبرنامه سلامت خبرنامه مغز و اعصاب و روان خبرنامه زیبایی و تغذیه