اگر ميخواهيد زندگي سالمي داشته باشيد، نكات قيد شده در اين مطلب را از دست ندهيد.

همانطور كه ميدانيد زمان ملاقات با پزشك بسيار محدود است. اما چنانچه پزشك فرصت بيشتري را در اختيارتان قرار ميداد، به نكاتي اشاره ميكرد كه ما در اين مطلب جمع آوري كرده ايم. پس توجه و رعايت اين نكات ميتواند يك عمر سالم و سلامت را برايتان به ارمغان آورد.

1- تنش ها را له و لورده كنيد

بزرگترين مشكلي كه در زنان به چشم ميخورد اين است كه امور بسياري در دست دارند و ميخواهند همه آنها را باهم انجام دهند. در نتيجه استرس ناشي از اين امور منجربه بروز پيامدهاي تهديد كننده اي براي سلامتي، ناباروري، افزايش خطر ابتلا به افسردگي، اضطراب و بيماري هاي قلبي ميگردد. بنابراين سعي كنيد جهت كاهش تنش و استرس روشي را بيابيد كه برايتان اثربخش باشد.

2- رژيم غذاييتان را متوقف سازيد

تغذيه مناسب به منزله چشم پوشي از نوشيدن يك ليوان آبميوه مورد علاقه يا خوردن يك تكه شكلات نميباشد، بلكه مهمترين مساله در تغذيه، ميانه روي است. سعي كنيد تركيبي از پروتئين هاي كم چرب، چربي هاي مفيد، كربوهيدرات ها و فيبر را دريافت كنيد.

3- بيش از حد كلسيم مصرف نكنيد

جذب كلسيم بيش از حد منجربه افزايش خطر ابتلا به سنگ كليه ميگردد و حتي ممكن است خطر ابتلا به بيماري قلبي را نيز افزايش دهد. چنانچه سنتان زير 50 سال است، روزانه 1000 ميلي گرم و چنانچه بالاي 50 سال است، روزانه 1200 ميلي گرم دريافت كلسيم و عمدتا از طريق رژيم غذايي ضروري است. ميتوانيد در 3 وعده اصلي غذايي خود مواد سرشار از كلسيمي چون شير، ماهي سالمون و بادام را بگنجانيد.

4- ورزش هاي قلبي انجام دهيد

زنان جهت پيشگيري از پوكي استخوان، بيماريهاي قلبي، سرطان و ديابت بايد حداقل 3 تا 5 مرتبه در هفته به تركيبي از ورزش هاي قلبي و مقاومتي يا تمرينات تحمل وزن بپردازند. انجام ورزش همچنين سبب افزايش خودشناسي ميگردد كه در سلامت روحي و رواني زنان بسيار حائز اهميت است.

5- به سن باروري اهميت دهيد

با وجوديكه بسياري از زنان در سنين 30 سالگي و اوايل 40 سالگي هيچ مشكلي براي باروري ندارند، اما ممكن است احتمال باروري در اوايل 30 سالگي كاهش يابد. بنابراين در صورتيكه تصميم داريد بچه دار شويد، در خصوص راه هاي ممكن، از جمله فريز كردن (انجماد) تخمك با پزشك مشورت نماييد.

6- تنظيم خانواده را جدي بگيريد

كنترل مواليد يا تنظيم خانواده نه تنها راهي جهت پيشگيري از بارداري است، بلكه طبق مطالعات انجام شده، خطر ابتلا به سرطان رحم و تخمدان را نيز كاهش ميدهد و همچنين چرخه قاعدگي را منظم ميسازد.

7- هر سال به پزشك مراجعه كنيد

تحقيقات جديد نشان ميدهند زنان سالم بعد از 21 سالگي به جاي تست ساليانه، تنها هر 3 سال يكبار به انجام تست پاپ اسمير نياز دارند. اما معاينات سالانه را نبايد ناديده گرفت. پزشك هر ساله مشكلاتي از قبيل عفونت هاي احتمالي، نيازهاي مربوط به پيشگيري از بارداري و بيماري هاي جنسي را مورد ازريابي قرار ميدهد.

8- يك رابطه جنسي خوب داشته باشيد

برقراري رابطه جنسي و مقاربت با همسر، استرس و همچنين خطر ابتلا به بيماري هاي مزمن را كاهش ميدهد، اما مشروط بر اينكه از اين رابطه لذت ببريد. چنانچه عواملي از قبيل خشكي واژن يا درد سبب جلوگيري از لذت جنسيتان ميگردد، جهت يافتن راه حلي مناسب به پزشك مراجعه كنيد.

9- بيشتر بخوابيد

نياز به خواب در افراد مختلف متفاوت است، اما چنانچه در بيدار شدن مشكل داريد يا فورا خسته ميشويد، احتمال دارد كه خواب كافي نداشته ايد. مطالعات اخير نشان ميدهند كه كم خوابيدن شما را بيشتر در معرض خطر ابتلا به بيماري هاي قلبي و مشكلات روحي و رواني قرار ميدهد.

10- انجام آزمايشات ژنتيكي

در حال حاضر پزشكان ميتوانند با در نظر گرفتن سابقه خانوادگي سرطان سينه، سرطان تخمدان و بيماري هاي مزمن، خطرات احتمالي زنان مورد بررسي قرار دهند و اقدامات پيشگيرانه اي ارائه دهند. در اين خصوص با پزشك خود مشورت نماييد.

نشانی بهترین مراکز لیزر موهای زائد ایران نشانی بهترین مراکز لیزر موهای زائد ایران