منوی اصلی
انتخاب بخش بندی سوالات
باسلام من45سالمه وپولیپ روده بزرگ دارم که میگن ژنتیکیه باتوجه به اینکه درکلونوسکپی انجام شده حدود 20تاپولیپ رویت شده وبزرگترینش حدود۵میل است می خواستم بدونم چقدر طول میکشه سرطانی بشه؟ومن باید چکارکنم
پاسخ
دکتر مجموعه پزشکان سبزوسالم* دکتر مجموعه پزشکان سبزوسالم*
۴۸ / ۱۰ / ۱۱ | ساعت ۴ ق.ظ

پولیپ کولون و انواع آن

پولیپ کولون توده کوچک سلولی است که در جدار روده بزرگ تشکیل می شود . بیشتر پولیپ ها خطرناک نیستند. اما ممکن است با گذشت زمان

??بقیه مطلب در لینک زیر ??

http://sabzosalem.com/artlink/1117

مجموعه پزشکان سبزو سالم
دکتر مجموعه پزشکان سبزوسالم* دکتر مجموعه پزشکان سبزوسالم*
۴۸ / ۱۰ / ۱۱ | ساعت ۴ ق.ظ

علت بروز بیماری هیرشپرونگ هنوز دقیق مشخص نیست. این بیماری گاهی حالت موروثی دارد و در برخی موارد ممکن است مربوط به یک جهش ژنتیکی باشد.

بیماری هیرشپرونگ زمانی بروز می کند که سلول های عصبی در روده بزرگ به طور کامل شکل نمی گیرند. سلول های عصبی در روده کنترل کننده انقباضات عضلات هستند که باعث حرکت غذا در روده می شوند. بدون این انقباضات مدفوع در داخل روده بزرگ باقی می ماند.

پزشک معایناتی انجام خواهد داد و سوالاتی در مورد حرکات روده کودک می پرسد. پزشک ممکن است آزمایش های زیر را توصیه کند تا از این طریق احتمالات دیگر را رد کند:

اشعه ایکس شکم با استفاده از ماده حاجب. با استفاده از یک لوله مخصوص، باریم یا یک ماده حاجب وارد رکتوم می شود. باریوم روده را پر کرده و دیواره روده را می پوشاند و یک تصویر واضح از روده بزرگ و رکتوم ارائه می دهد. اشعه ایکس اغلب یک تضاد واضح بین بخش بیمار شده روده (بخش بدون عصب) و بخش طبیعی آن نشان می دهد.

اندازه گیری کنترل عضلات اطراف مقعد. یک تست مانومنتری معمولا بر روی کودکان در سنین بالاتر و بزرگسالان انجام می شود. در نتیجه این آزمایش عضلات اطراف مقعد شل می شوند. اگر این اتفاق نیفتد، علت ۀن بیماری هیرشپرونگ خواهد بود.

برداشتن نمونه ای از بافت روده بزرگ برای آزمایش (نمونه برداری). این روش یکی از مطمئن ترین روش ها برای تشخیص بیماری هیرشپرونگ است. نمونه برداری از طریق دستگاه ساکشن انجام می شود و سپس با استفاده از میکروسکوپ مورد تجزیه و تحلیل قرار می گیرد.

جراحی

جراحی برای برداشتن بخش بدون عصب روده انجام می شود. پوشش داخلی بخشی از روده برداشته می شود و روده سالم از داخل کشیده شده و به مقعد متصل می شود. این فرایند با استفاده از روش هایی دارای کمترین میزان تهاجم (لاپاروسکوپی) انجام می شود.

در کودکان خیلی بیمار جراحی ممکن است طی دو مرحله انجام شود. ابتدا بخش غیر طبیعی روده برداشته می شود و بخش سالم روده به یک بخش برش در شکم کودک که توسط جراح ایجاد شده است، متصل می شود. سپس مدفوع از طریق این برش از بدن خارج شده و وارد کیسه ای متصل به انتهای روده می شود. این کار باعث بهبود سریعتر روده می شود.

فرایندهای استومی عبارتند از:

ایلئوستومی. پزشک تمام روده بزرگ را برمی دارد و روده کوچک را به استوما متصل می کند. مدفوع از طریق استوما از بدن خارج شده و وارد یک ککیسه می شود.

کلستومی. پزشک بخشی از روده بزرگ را برداشته و آن را به استوما متصل می کند. مدفوع از انتهای روده بزرگ از بدن خارج می شود.

پس از آن پزشک استوما را بسته و بخش سالم روده را به رکتوم یا مقعد متصل می کند.

مجموعه پزشکان سبزو سالم

برای پرسیدن سوالات پزشکی خود، می توانید به ربات تلگرام هوشمند سبزوسالم مراجعه کرده و سوالات خود را از پزشکان متخصص بپرسید.
آدرس ربات تلگرام سبزوسالم:

https://t.me/askq_bot
تخفیف لیزر موهای زائد ویژه ماه رمضان
مقالات تصادفی

آخرین چند رسانه ای های پزشکی و سلامت

آخرین تست های سلامتی

درمان بی خوابی بدون دارو (کلیک کنید)
اینجا باهوش تر میشوید!
عضویت در خبرنامه ثبت نام
ثبت نام شما با موفقیت انجام شد
در خبرنامه ما عضو بشید و دسترسی خودتون به اطلاعات جالب و جذاب رو راحت کنید. باقی کارها رو ما برای شما انجام میدیم. تنظیم خبرنامه خبرنامه سلامت خبرنامه مغز و اعصاب و روان خبرنامه زیبایی و تغذیه