منوی اصلی
انتخاب بخش بندی سوالات
برای کاهش اضطراب جدایی پسر ۴ ساله ام چه کنم. پسر دومم یکساله است
پاسخ
مجموعه پزشکان جایروس مجموعه پزشکان جایروس
۴۸ / ۱۰ / ۱۱ | ساعت ۴ ق.ظ

اضطراب جدایی

چرا اضطراب جدایی اتفاق می افتد؟

بسیاری از کودکان از حدود یک سالگی و برخی حتی از شش ماهگی، از فکر این که مبادا از مادر جدا بشوند، می ترسند. علت ترس فرزند تان این است که امنیت خود را وابسته به شما می داند. این غریزه ای است که در حیوانات نیز وجود دارد. بچه حیواناتی مانند گوسفند و بز به دنبال مادر خود راه می روند و در صورت جدا شدن بع بع می کنند. به علت این که بچه حیوانات می توانند از همان بدو تولد راه بروند این غریزه از ابتدا در آن ها وجود دارد، اما در مورد انسان ها، این ترس از سن راه رفتن یعنی حدود یک سالگی ظاهر می شود. در مواقعی که شما به دلایل کاری و یا شرایط اضطراری ناچار به جدایی از کودک هستید و مراقبت از او را به پرستار یا افرادی که کودک فرصت آشنایی به اندازه کافی با آن ها را نداشته می سپارید، ترس از جدایی بیشتر به چشم می خورد.

در زمان غیبت شما کودک غالب اوقات آرام و مشغول بازی می باشد و بهانه گیری نمی کند و با پرستار و مراقبت خود خوب و مهربان است، اما هنگامی که شما به خانه باز می گردید به شدت به شما می چسبد و به پرستار خود اجازه نمی دهد به او نزدیک شود. هنگامی که حس کند شما می خواهید مجدد او را تنها بگذارید به شدت گریه می کند. این اضطراب و ترس در هنگام خواب نیز بیشتر می گردد. در صورتی که برای خواب، او را در تخت خود می گذارید؛ با کوچک ترین حرکت شما شروع به گریه و بی تابی می کند. گاهی نیز ممکن است دستشویی را بهانه کند ولی تنها چند قطره ادرار می کند و هنگامی که به رختخواب بر می گردد؛ دوباره می خواهد به دستشویی باز گردد. کودک از خیس کردن بستر خود نگران است. گاهی ممکن است احساس کند در صورتی که خود را خیس کند شما دیگر او را دوست نخواهید داشت و او را ترک می کنید. به همین دلایل کودک هنگام خواب با دو مشکل ترس از جدایی و ترس از ادرار مواجه می شود و این کار را دشوار می سازد.

شریعتی, تقاطع دولت کوچه امامزاده,پلاک 14 واحد 6 021-22616377

برای پرسیدن سوالات پزشکی خود، می توانید به ربات تلگرام هوشمند سبزوسالم مراجعه کرده و سوالات خود را از پزشکان متخصص بپرسید.
آدرس ربات تلگرام سبزوسالم:

https://t.me/askq_bot
تخفیف لیزر موهای زائد ویژه ماه رمضان
مقالات تصادفی

آخرین چند رسانه ای های پزشکی و سلامت

آخرین تست های سلامتی

درمان بی خوابی بدون دارو (کلیک کنید)
اینجا باهوش تر میشوید!
عضویت در خبرنامه ثبت نام
ثبت نام شما با موفقیت انجام شد
در خبرنامه ما عضو بشید و دسترسی خودتون به اطلاعات جالب و جذاب رو راحت کنید. باقی کارها رو ما برای شما انجام میدیم. تنظیم خبرنامه خبرنامه سلامت خبرنامه مغز و اعصاب و روان خبرنامه زیبایی و تغذیه