منوی اصلی
انتخاب بخش بندی سوالات
باسلام و عرض ادب من خانمي٢٨ ساله هستم يك ازدواج ناموفق داشتم كه حدود هفت سال طول كشيد من عاشقش بودم و از لحاظ خونوادگي درسطح پايينتري از ما بودند و علي رغم تلاش براي حفظ رابطه مون به دليل بيكاري و اعتيادش جداشدم واز شهر خودم به شهري ديگه اومدم كارمندم توي كادر درمان و يكسال پيش با پسري اشناشدم كه ازهمان ابتدا حرف ازدواج و عشق و عاشقي رو پيش كشيد و بااصرار شديد و تندروي هاش در كمتر از شش ماه با رضايت هردو خانواده ها و اشنايي وتحقيق كه پسر خوبيه ازدواج كرديم اين اقا از من شش سال كوچكتره و من فقط بخاطر عشق شديدي كه بهم داشت شيفته ش شدم و ازدواج باهاش رو قبول كردم حالا از همون اول با من هم خونه شده با اينكه مثلا هنوز نامزديم رفتاراش اصن عادي نيس عصباني كه ميشه بهم حمله ميكنه گلومو ميگيره فحاشي هاي خيلي زشت ميكنه خيليييي زود هم پشيمون ميشه گريه ميكنه ميگه بدون تو نميتونم زندگي كنم با كوچكترين اتفاقي پاي خونواده شو وسط ميكشه خونواده ش هم شديدا ازش حمايت ميكنن چون فقط دوتاپسر دارن و اين اقا پسركوچيكه س كه خيلييي لوس و غرغرو هست قهر ميكنه وسايلشو جمع ميكنه ميره خيلي بچه نن س منم چون هميشه روي پاي خودم واستادم هم غرورم زياده هم رفتارام مردونه س من يه تكيه گاه ميخواستم نه يه بچه ننه درضمن خيلي هم بلده نقش بازي كنه حتي سربازيشو با تظاهربه ديونگي و كلي خرج و مخارج معاف شده كه خدمت نكنه و از خونواده ش دور نباشه حالام با يه دعواي كوچيك دوباره زنگ زد به پدرش و از خونه ي من با تمام وسايلش رفتن هرچي ام ميگم بياين بريم پيش يه مشاور اين اقا ميگه اصلن نميام ميگه تو رواني اي خودت بايد بري منم خيلييي احساسي و زود رنجم سريع بهم بر ميخوره خودم به تنهايي رفتم پيش مشاور بهم قرص فلوكسيتين و پرانول داده ديگه خسته شدم كمك ميخوام
پاسخ
دکتر مجید نورمحمدی دکتر مجید نورمحمدی
۴۸ / ۱۰ / ۱۱ | ساعت ۴ ق.ظ

سلام.

میزان فشاری که روی شماست کاملا قابل درکه برام.

مشکلات شما با قرص حل نخواهد شد.

نیازی هم به مراجعه این آقا نخواهید داشت.

شروع یک ازدواج دقیقا در بحران یک طلاق قبلی اکثرا باعث مشکلات متعدد میشه. و بسیاری از این مشکلات ریشه در ناخودآگاه ما داره که در کنترل ما نیست. مثلاً در اون لحظه شما احتیاج به یک تکیه گاه داشتین ولی چون همزمان چنین الگویی تو روانتون وجود نداشت و همش حامی و منجی بودین، طبق قانونی در ناخودآگاه، نیاز شما از تکیه گاه خواستن، وارونه سازی شده و تبدیل شده به تکیه گاه بودن. و باعث شده با مردی کوچکتر از خودتون و قطعا با سن روانی پایین تر از خودتون ازدواج کنین.

مسایل بسیار ریشه ای تر از اینه که با قرص یا مشاورات چند جلسه ای حل بشه. قطعا باز هم ازدواج کنین به مشکل برمیخورین. چون دو نیرو همزمان درشماست:هم تکیه گاه میخواین هم میخواین منجی باشین و این دو در تناقض باهم مسیر زندگی شما رو مدام خراب خواهند کرد.

پیدا کردن ریشه های این تعارض که احتمالا در بچگی باشه(مثلاً زود بالغ شدن و بچگی نکردن یا داشتن والدینی با شرایط روانی نامساعد و...) نیاز به روانکاوی بلندمدت داره که کودک درونتون ترمیم بشه و انتخاب هاتون در زندگی تغییر کنه و در جهت آرامش شما و حفظ کودک درونتون باشه، نه بدتر باعث آسیبش بشه.

روانکاوی مسیری پر فراز و نشیب داره و پشتکار زیادی میخواد و اشخاص باید خودشون درآمد کافی داشته باشند تا ماهها و سالها بتونن هر هفته جلسات رو ادامه بدن و قطع نکند.چون یک زندگی و تولدی دوباره ست.

هروقت تصمیمت رو گرفتی به من پیغام بده تا در اولین فرصت نوبت روانکاوی بدم.

تهران.سعادت آباد.پایین تر از چهارراه سرو.نبش کوچه هجده متری مطهری.روی رمپ اتوبان هاشمی رفسنجانی.پلاک هجده.واحد۹ . طبقه چهارم 9125389792

برای پرسیدن سوالات پزشکی خود، می توانید به ربات تلگرام هوشمند سبزوسالم مراجعه کرده و سوالات خود را از پزشکان متخصص بپرسید.
آدرس ربات تلگرام سبزوسالم:

https://t.me/askq_bot
تخفیف لیزر موهای زائد ویژه ماه رمضان
مقالات تصادفی

آخرین چند رسانه ای های پزشکی و سلامت

آخرین تست های سلامتی

درمان بی خوابی بدون دارو (کلیک کنید)
اینجا باهوش تر میشوید!
عضویت در خبرنامه ثبت نام
ثبت نام شما با موفقیت انجام شد
در خبرنامه ما عضو بشید و دسترسی خودتون به اطلاعات جالب و جذاب رو راحت کنید. باقی کارها رو ما برای شما انجام میدیم. تنظیم خبرنامه خبرنامه سلامت خبرنامه مغز و اعصاب و روان خبرنامه زیبایی و تغذیه