منوی اصلی
انتخاب بخش بندی سوالات
سلام وقت بخیر 1-با خانمی که موذیانه لجباز و یکدنده هست چه رفتاری باید کرد 2-و بشدت ادعای من من دارد و توقعش هم از فامیل همین هست ودرغیر اینصورت مرا (شوهر ) موذیانه با لجبازی ها و یک دنده ایی ها آزار میدهد 3- درصورت اعتراض خود زنی میکند و جیغ میکشد و خودش را زمین میاندازد و ادامه میداد
پاسخ
دکتر پزشکان سبز و سالم-5 دکتر پزشکان سبز و سالم-5
۴۸ / ۱۰ / ۱۱ | ساعت ۴ ق.ظ

دوست عزیز باید ریشه یابی شود چرا همسرتان اینگونه رفتار می کند. آیا از کودکی فردی مغرور لجباز بار آمده و حس برتری جویی وی به خاطر تربیت و محیط خانوادگی وی است و یا دلیل دیگری دارد.

قبل از هر چیزی باید بدانید که دنیای زن و مرد خیلی با هم فرق دارد. زنها احساسات خود را متفاوت بیان می کنند. توقع نداشته باشید او مثل شما فکر، عمل یا انتخاب کند.

شخصیت و نقاط ضعف و قوت خودتان را نیز بشناسید. رفتارهای خودتان نیز مهم است. گاهی توقعات خود شما سبب لجبازی یا موذی گری وی می شود.

همچنین، ممکن است برخی جاها ضعف نشان دادید و زیاده از حد تسلیم شدید و یا برخورد مناسبی نداشته اید.

اینکه فردی موذی باشد و یا لجباز باشد دو مقوله جداگانه اند. شاید لازم باشد در موقعیت لجبازی یک برخورد خاصی داشته باشید و در موقعیت موذی گری برخوردی دیگر.

برخی زن های موذی ممکن است در گذشته آسیب هایی دیده و برای دفاع از خودشان عادت به موذی گری یا دروغ دارند و یا تحت تاثیر تربیت نادرست روش دورویی را برای رسیدن به مقاصدشان یاد گرفته اند. افراد لجباز در اصل نوعی کمبود اعتماد به نفس به اضافه غرور کاذب دارند. هنگامی با انتخاب های آنها مخالفت می کنید فکر می کنند غرور آنها را شکسته اید و به شکل لجبازی واکنش نشان می دهند.

بنابراین،

گاهی حق انتخاب را به وی بدهید اما همیشه (زمانی که وی اشتباه بزرگی می کند) کوتاه نیایید و در فرصت مناسب به وی گوشزد کنید.

اگر واقعا موذی دروغگوست، باید با او گفتگو کنید و به وی بهمانید که این موذی گری ها نهایتا به ضرر خودش تمام خواهد شد و فامیل نمی توانند چنین شخصی را دوست داشته باشند. به وی بگویید که موذی گری بی اعتمادی می آورد و بالاخره شخص دو رو برملا خواهد شد. سعی کنید بهمانید که می تواند راه صداقت را در پیش گیرد تا هم از تنش دور شود هم به برخی اهداف منطقی اش برسد.

اجازه هر تصمیمی را به وی ندهید اما خودتان نیز خودخواهی یا تلافی نکنید. همچنین، زیاد انتقاد نکنید. مخصوصا جلوی جمع چون وضع بدتر خواهد شد.

می توانید زمانی که جیغ می کشد اتاق یا محل را فورا ترک کنید و سکوت کنید. زن ها اینگونه بیشتر احساس شرمساری می کنند. بی محل کردن چند دقیقه ای بهتر از ناز کشیدن های مکرر جواب می دهد.

در فرصت مناسب، به وی بفمانید که رفتارش اشتباه است و حق ندارد شما را آزار دهد. اگر خودتان فردی آرام و منطقی هستید، به او بگویید که به آرامش نیاز دارید و در غیر این صورت دلیلی برای دوست داشتن و لذت بردن از وی ندارید.

مراقب حرکات وی باشید. به یک مشاور روانشناس مراجعه کنید تا علت مشکلات بررسی و ریشه یابی شود.

در زندگی زناشویی باید از همان ابتدا به حل و فصل مشاجرات پرداخت وگرنه ریشه بزرگتر و بزرگتر می شود.

مراقب باشید آبروی همدیگر را نزد خانواده نبرید. در جمع همدیگر را کوچک نکنید. تنش ها را بین خودتان و به کمک مشاور حل نمایید.

تهران-بزرگراه رسالت-بعد از میدان رسالت به سمت شرق-نرسیده به چهارراه سرسبز-روبروی مسجد حجتیه-پلاک 686-طبقه 5-واحد 10 021-77189675

برای پرسیدن سوالات پزشکی خود، می توانید به ربات تلگرام هوشمند سبزوسالم مراجعه کرده و سوالات خود را از پزشکان متخصص بپرسید.
آدرس ربات تلگرام سبزوسالم:

https://t.me/askq_bot
تخفیف لیزر موهای زائد ویژه ماه رمضان
مقالات تصادفی

آخرین چند رسانه ای های پزشکی و سلامت

آخرین تست های سلامتی

درمان بی خوابی بدون دارو (کلیک کنید)
اینجا باهوش تر میشوید!
عضویت در خبرنامه ثبت نام
ثبت نام شما با موفقیت انجام شد
در خبرنامه ما عضو بشید و دسترسی خودتون به اطلاعات جالب و جذاب رو راحت کنید. باقی کارها رو ما برای شما انجام میدیم. تنظیم خبرنامه خبرنامه سلامت خبرنامه مغز و اعصاب و روان خبرنامه زیبایی و تغذیه