منوی اصلی
انتخاب بخش بندی سوالات
چرا پوست صورت پرتقالی می شود؟ بهترین راه برطرف کردن آن، چیست؟
پاسخ
دکتر پزشکان سبز و سالم دکتر پزشکان سبز و سالم
۴۸ / ۱۰ / ۱۱ | ساعت ۴ ق.ظ

سلام، دوست عزیز سلولیت یا پوست پرتقالی یکی از بخش‌های اجتناب‌ناپذیر زندگی است که برای هر کسی ممکن است پیش آید. پوست پرتقالی زمانی به وجود می‌آید که رشته‌های کلاژنی که چربی را به پوست می‌چسبانند، کشیده شده و پاره می‌شوند. این امر باعث می‌شود که سلول‌های چربی گسترش یابند.

پوست پرتقالی تنها به برجستگی‌ها و فرورفتگی‌هایی گفته می‌شود که به هنگام جدا شدن چربی و تبدیل آن به بخش‌های کوچک‌تر، در پوست به وجود می‌آید.

کلاژن پوست زنان به صورت ردیف‌های موازی مانند ستون‌ها قرار می‌گیرد. این شکل قرارگیری خود را با بخش‌های کوچک‌تر چربی وفق می‌دهد و باعث ظاهر شدن پوست پرتقالی می‌گردد. کلاژن مردها به صورت الگوی X قرار گرفته است. این امر باعث می‌شود که تنها بخش‌های بسیار کوچک چربی به وجود آیند و به پوست اجازه نمی‌دهد که فرورفتگی داشته باشد.

دوست گرامی از کرم‌هایی استفاده کنید که حاوی ویتامین A یا کافئین هستند. کافئین محرک جریان خون است و سلول‌های چربی را موقتاً کوچک می‌کند. ویتامین A به مرمت سلول‌ها کمک می‌کند. متخصصین پیشنهاد می‌کنند که اول کرم ویتامین A را روی ناحیه موردنظر بمالید و بعد کرمی که حاوی کافئین است. به خاطر داشته باشید که این کرم‌ها باعث نمی‌شود که پوست پرتقالی کاملاً از بین برود.

تمرینات ورزشی که با وقفه‌های کوتاه، انجام می‌شود نیز چربی را سوزانده و باعث می‌شود که پوست پرتقالی کمتر شود.

یکی دیگر از دلایلی که باید از کرم ضدآفتاب به طور مداوم استفاده کنید، این است که پرتوهای UV باعث آسیب کلاژن شده و سلولیت‌ها را بیشتر می‌کنند.

امیدواریم پاسخ مناسبی را به شما ارائه کرده باشیم.

تهران اسکین مرجع اطلاع رسانی پوست و لیزر کشور

www.tehranskin.com

شریعتی، روبروی خیابان دولت، کوچه امامزاده پلاک ۱۴ واحد ۶ 2122616377

برای پرسیدن سوالات پزشکی خود، می توانید به ربات تلگرام هوشمند سبزوسالم مراجعه کرده و سوالات خود را از پزشکان متخصص بپرسید.
آدرس ربات تلگرام سبزوسالم:

https://t.me/askq_bot
تخفیف لیزر موهای زائد ویژه ماه رمضان
مقالات تصادفی

آخرین چند رسانه ای های پزشکی و سلامت

آخرین تست های سلامتی

درمان بی خوابی بدون دارو (کلیک کنید)
اینجا باهوش تر میشوید!
عضویت در خبرنامه ثبت نام
ثبت نام شما با موفقیت انجام شد
در خبرنامه ما عضو بشید و دسترسی خودتون به اطلاعات جالب و جذاب رو راحت کنید. باقی کارها رو ما برای شما انجام میدیم. تنظیم خبرنامه خبرنامه سلامت خبرنامه مغز و اعصاب و روان خبرنامه زیبایی و تغذیه