منوی اصلی
انتخاب بخش بندی سوالات
سلام برای درمان کشیدگی تاندون در مفصل آرنج چ کنم؟
پاسخ
دکتر مجموعه پزشکان سبز و سالم دکتر مجموعه پزشکان سبز و سالم
۴۸ / ۱۰ / ۱۱ | ساعت ۴ ق.ظ

احساس جابجایی در مفصل آرنج به علت جابجا شدن عناصر آناتومیک داخل یا اطراف مفصل ایجاد میشود.  این احساس میتواند بر اثر جابجا شدن عصب اولنار در پشت مفصل  و یا  جابجا شدن تاندون عضله سه سر و یا وجود یک استخوان اضافه سرگردان در درون مفصل آرنج ایجاد شود.

عصب اولنار در پشت آرنج در کنار زائده اپی کندیل داخلی قرار  گرفته است. در این محل عصب در درون ناودانی استخوانی قرار گرفته که مانع از جابجایی آن میشود. گاهی اوقات عصب در درون این ناودان به طرفین حرکت میکند و این حرکت میتواند بصورت جابجا شدن چیزی در مفصل آرنج از طرف بیمار تفسیر شود.

تاندون عضله سه سر در پشت آرنج از روی بورس اولکرانون عبور کرده و به زائده اولکرانون میچسبد. حرکت این تاندون به طرفین میتواند موجب بروز احساس جابجا شدن در مفصل شود.

گاهی اوقات بنابه عللی تکه ای از استخوان مفصل آرنج کنده  شده و در درون مفصل میفتد. این استخوان کوچک که اتصال خود را از دست داده آزادانه در درون مفصل حرکت میکند. گیر کردن این استخوان آزاد بین سطوح استخوانی و سپس جابجا شدن آن میتواند موجب احساس جابجا شدن چیزی را در درون مفصل آرنج برای بیمار ایجاد کند.

شریعتی(دولت)_روبه روی خیابان دولت_کوچه امامزاده_نبش فروشگاه جانبو_پلاک 14طبقه دوم واحد 6 021_22616377
مجموعه پزشکان جایروس مجموعه پزشکان جایروس
۴۸ / ۱۰ / ۱۱ | ساعت ۴ ق.ظ

بستگی به شدت آسیب دارد.

شریعتی, تقاطع دولت کوچه امامزاده,پلاک 14 واحد 6 021-22616377

برای پرسیدن سوالات پزشکی خود، می توانید به ربات تلگرام هوشمند سبزوسالم مراجعه کرده و سوالات خود را از پزشکان متخصص بپرسید.
آدرس ربات تلگرام سبزوسالم:

https://t.me/askq_bot
تخفیف لیزر موهای زائد ویژه ماه رمضان
مقالات تصادفی

آخرین چند رسانه ای های پزشکی و سلامت

آخرین تست های سلامتی

درمان بی خوابی بدون دارو (کلیک کنید)
اینجا باهوش تر میشوید!
عضویت در خبرنامه ثبت نام
ثبت نام شما با موفقیت انجام شد
در خبرنامه ما عضو بشید و دسترسی خودتون به اطلاعات جالب و جذاب رو راحت کنید. باقی کارها رو ما برای شما انجام میدیم. تنظیم خبرنامه خبرنامه سلامت خبرنامه مغز و اعصاب و روان خبرنامه زیبایی و تغذیه