منوی اصلی
انتخاب بخش بندی سوالات
سلام علت کوتاه شدن پای من بعد از عمل جراحی استخوان ران ب دنبال شکستگی چیست؟
پاسخ
دکتر مجموعه پزشکان سبز و سالم دکتر مجموعه پزشکان سبز و سالم
۴۸ / ۱۰ / ۱۱ | ساعت ۴ ق.ظ

دوست گرامی

گاهی اوقات بیمار فقط احساس می کند که پایش کوتاه است ولی واقعا اینطور نیست. حتی وقتی ظاهر اندامهای تحتانی را نگاه می کنید،ممکن است که یک پا کوتاهتر بنظر بیاید. همیشه با معاینه نمی توان کوتاهی پا را مشخص کرد. برای تشخیص دقیق، اول باید از یک روش رادیوگرافی  که به آن  اسکنوگرام می گویند، استفاده شود. بدین طریق مشخص می شود که طول اندام شکسته شده، کوتاه شده یا نه. در هر صورت گاهی اوقات بعضی شکستگی ها آنقدر شدید هستند که تا حدودی، کوتاهی در اندام شکسته شده بوجود می آورند.

وقتی یک پا کوتاه تر است تصمیم به عمل جراحی برای بلند کردن پا، بستگی به مقدار کوتاه شدن دارد. معمولا کوتاهی پا را اگر تا 2 سانتیمتر باشد، با روشهایی مانند گذاشتن کفی درون کفش و بلند کردن پاشنه کفش، درمان می کنند و تا 2 سانتیمتر کوتاهی نیازی به عمل جراحی ندارد.

برای بلند کردن استخوان ران معمولا از اکسترنال فیکساتور استفاده میشود. دستگاه های ایلیزاروف یا واگنر نمونه هایی از اکسترنال فیکساتور هستند که از آنها برای بلند کردن استخوان استفاده میشود. در عمل جراحی ابتدا استخوان بصورت کنترل  شده ای در ناحیه متافیز شکسته شده و سپس با استفاده از اکسترنال فیکساتور استخوان های دو طرف شکستگی را روزی یک میلیمتر از هم دور میکنند. با این کار بتدریج استخوان ها از هم دور شده و بین آنها استخوان جدید ایجاد میشود.

شریعتی(دولت)_روبه روی خیابان دولت_کوچه امامزاده_نبش فروشگاه جانبو_پلاک 14طبقه دوم واحد 6 021_22616377

برای پرسیدن سوالات پزشکی خود، می توانید به ربات تلگرام هوشمند سبزوسالم مراجعه کرده و سوالات خود را از پزشکان متخصص بپرسید.
آدرس ربات تلگرام سبزوسالم:

https://t.me/askq_bot
تخفیف لیزر موهای زائد ویژه ماه رمضان
مقالات تصادفی

آخرین چند رسانه ای های پزشکی و سلامت

آخرین تست های سلامتی

درمان بی خوابی بدون دارو (کلیک کنید)
اینجا باهوش تر میشوید!
عضویت در خبرنامه ثبت نام
ثبت نام شما با موفقیت انجام شد
در خبرنامه ما عضو بشید و دسترسی خودتون به اطلاعات جالب و جذاب رو راحت کنید. باقی کارها رو ما برای شما انجام میدیم. تنظیم خبرنامه خبرنامه سلامت خبرنامه مغز و اعصاب و روان خبرنامه زیبایی و تغذیه