از مدتها پیش طب سوزنی به عنوان روشی مؤثر در بهبود دردهای مزمن شناخته شده است .در سال 2012 هم مشخص شد که انجام طب سوزنی از عدم آن و یا طب سوزنی تحریکی بهتر است و تأثیر مطلوبی در در بهبود این موارد دارد :

  • درد پشت و گردن 
  • استئوارتریت (ممکن است پزشکتان آن را با نام بیماری‌های مفصلی تحلیل رونده  یا ارتروز همراه با ساییدگی بشناسد )
  • سردرد های مزمن
  • شانه درد

بنا بر مؤسسه ملی سلامت،این مطالعه شجاعانه ترین شواهد در خصوص تأثیر طب سوزنی در کاهش درد را نشان میدهد .
امروزه پزشکان با توجه به خطرات اپیوئید ها -نوعی داروی مسکن قوی که حاوی کدئین،مورفین،اوکسی کونتین ،پرکوست و ویکودین میباشد -میخواهند نوعی رویکرد بدون دارو را برای بهبود درد های مزمن بیابند .مرگ و میر ناشی از مصرف بیش از اندازه ی اپیوئید ها نوعی اپیدمی شناخته شده است .
در واقع پزشکان در مواردی به جز سرطان های فعال،روش های تسکینی موقتی و مراقبت های انجام گرفته در پایان عمر شخص باید از سایر داروها برای بهبود درد های مزمن استفاده نمایند .

ممکن است این سؤال برای شما پیش بیاید که در صورت عدم مصرف اپیوئید ها از چه روشی برای کاهش درد استفاده کنیم؟تفکر در خصوص پاسخ گویی به این سؤال گرایش مردم به طب سوزنی را افزایش داده است .در واقع طب سوزنی میتواند جایگزین خوبی برای بسیاری از داروهای تجویزی در کشور باشد و بسیاری از مردم به ارزش این متد پی برده اند .

درمان سرطان با طب سوزنی

تعداد زیادی از افراد مبتلا به سرطان،در کنار روش های درمانی آن مانند طب سوزنی ،پرتودرمانی یا جراحی از طب سوزنی استفاده میکنند .این متد به بهبود تهوع و استفراغ در طی درمان کمک میکند .
تعداد زیادی از بیماران مبتلا به سرطان برای طب سوزنی مراجعه میکنند مانند آن هایی که به تازگی مبتلا شدهاند یا به عوارض روش های درمانی دچارند و یا حتی انواع پیشرفته سرطان را دارند .
به خاطر داشته باشید که شیمی درمانی و پرتودرمانی سیستم ایمنی بدن را ضعیف میکند بنابراین حتماً باید در طب سوزنی از سوزنهای استریل شده و بهداشتی استفاده شود .

رفع درد های قاعدگی با طب سوزنی

تعداد ی از خانمها قاعدگی های دردناکی را تجربه میکنند که با نام دیسمنوره شناخته می شود .این دسته میتوانند از طب سوزنی استفاده نمایند.تعدادی از مطالعات نشان میدهند که طب سوزنی تأثیر مثبتی در کاهش درد های ناشی از قاعدگی دارد ولی این مطالعات محدود هستند .

  درمان ناباروری با طب سوزنی

طب سوزنی قادر است تا تفاوت عظیمی را برای خانمهایی بوجود آورد که برای بارداری روش های پر هزینه و زمان بری را امتحان می کنند .طب سوزنی احتمال موفقیت متد های درمانی مانند باروری در شرایط ازمایشگاهی را افزایش میدهد .
تعدادی از مطالعات هم نشان میدهد که طب سوزنی با کاهش اضطراب و استرس ناشی از روش های درمانی ناباروری و بهبود جریان خون به رحم به باروری خانمها کمک میکند.
در واقع هر چه میزان جریان خون بیشتر باشد،تعداد تخم های بارور بیشتر می شوند واحتمال بارداری افزایش خواهد یافت .

نشانی بهترین مراکز لیزر موهای زائد ایران نشانی بهترین مراکز لیزر موهای زائد ایران