منوی اصلی
انتخاب بخش بندی سوالات
سلام آیا پارگی مینیسک من باید درمان شود؟
پاسخ
دکتر مجموعه پزشکان سبز و سالم دکتر مجموعه پزشکان سبز و سالم
۴۸ / ۱۰ / ۱۱ | ساعت ۴ ق.ظ

دوست گرامی

پاره شدن منیسک میتواند بدون علامت باشد و یا میتواند مشکلاتی مانند قفل شدن یا خالی شدن  زانو و یا تورم گاهگاهی در مفصل را ایجاد کند. در مواردی که منیسک پاره شده برای بیمار  مشکلی را ایجاد نکند نیازی هم به درمان ندارد. در مواردی که علائم آسیب منیسک یعنی خالی شدن، قفل شدن و یا تورم زانو هر چند ماه یکبار و آنهم در حین فعالیت های شدید بدنی ایجاد شود میتوان ابتدا یک دروره درمان غیر جراحی را برای بیمار انجام داد. در صورتیکه علائم بیمار با درمان غیر جراحی برطرف شود نیازی به درمان جراحی نیست ولی در صورتیکه مشکلات بیمار حل نشود میتوان از عمل جراحی برای درمان استفاده کرد.

مهمترین قسمت درمان غیر جراحی پارگی منیسک تقویتعضلات چهارسر ران یا کوادری سپس است. علائم پارگی  منیسک یعنی قفل شدن، خالی شدن و ورم زانو در بسیاری از بیماران با تقویت عضلات چهارسر از بین میروند. اگر بعد از چند ماه انجام نرمش های لازم و تقویت این عضلات، علائم بیمار از بین رفت بیمار نیازی به جراحی ندارد وگرنه میتواند تحت عمل جراحی قرار گیرد.

البته منیسک یک بافت لازم و ضروری برای زانو است و وقتی آسیب میبیند میتواند در دراز مدت موجب بروز مشکلاتی برای زانو شود. با تقویت عضلات چهارسر ران میتوان تا حدودی جلوی بروز این مشکلات را گرفت ولی همانطور که ذکر شد تا حدودی.

عمل جراحی که برای پارگی منیسک علامت دار انجام میشود در غالب اوقات منیسکتومی است یعنی قسمتی  از منیسک که پاره شده است از زانو خارج میشود.منیسکتومی

بنابراین چه عمل جراحی انجام شود و چه نشود بعد از پاره شدن منیسک، زانو از داشتن یک بافت مهم محروم میشود که میتواند در دراز مدت آثارش را در سلامت زانو بجا بگذارد.

شریعتی(دولت)_روبه روی خیابان دولت_کوچه امامزاده_نبش فروشگاه جانبو_پلاک 14طبقه دوم واحد 6 021_22616377

برای پرسیدن سوالات پزشکی خود، می توانید به ربات تلگرام هوشمند سبزوسالم مراجعه کرده و سوالات خود را از پزشکان متخصص بپرسید.
آدرس ربات تلگرام سبزوسالم:

https://t.me/askq_bot
تخفیف لیزر موهای زائد ویژه ماه رمضان
مقالات تصادفی

آخرین چند رسانه ای های پزشکی و سلامت

آخرین تست های سلامتی

درمان بی خوابی بدون دارو (کلیک کنید)
اینجا باهوش تر میشوید!
عضویت در خبرنامه ثبت نام
ثبت نام شما با موفقیت انجام شد
در خبرنامه ما عضو بشید و دسترسی خودتون به اطلاعات جالب و جذاب رو راحت کنید. باقی کارها رو ما برای شما انجام میدیم. تنظیم خبرنامه خبرنامه سلامت خبرنامه مغز و اعصاب و روان خبرنامه زیبایی و تغذیه