منوی اصلی
انتخاب بخش بندی سوالات
آیا بیماری آتاکسی تلانژکتازی با روش سلولهایی بنیادی درمان میشود
پاسخ
دکتر مريم عبداللهي، روانشناس و نوروتراپيست دکتر مريم عبداللهي، روانشناس و نوروتراپيست
۴۸ / ۱۰ / ۱۱ | ساعت ۴ ق.ظ

آتاکسی- تلانژکتازی یک بیماری نادر اتوزوم مغلوب است که با علائمـی چـون بـا نقـص ایمنـی تـوام ، آتاکـسی مخچه ای پیشرونده، تلانژکتازی جلدی- چشمی ، آپراکسی چشمی - حرکتی ، اختلال تکلم و عفونتهـای سیـستم تنفـسی همراه می باشد.

آتاکسی علامت اولیه و کلاسیک بیماری است که از هنگام راه رفتن شروع می شود، بتدریج پیشرفت کرده ودرســنین١٠ تا ١۵ ســالگی بیمــار زمــین گیــر و نیازمنــد صـندلی چرخـدار مــی شـود تکلــم کنـد و آهــسته ( شمرده شـمرده صـحبت کـردن) از سـنین ۵-۴ سـالگی شروع و بتدریج با افزایش سن شدیدتر و بارزتر میـشود.

آپراکـسی چـشم یعنـی تـاخیر حرکـت چـشم نـسبت بـه حرکت سر در یک جهت تقریبـا در همـه بیمـاران روی می دهد . در یک سوم موارد نقص ایمنی شدید است و یک سوم موارد نقـص ایمنـی متوسـط و در یـک سـوم دیگر نقص ایمنی خفیف است.

Share

عضو تحریریه علمی ایران سلامت

خيابان شريعتي روبروي دولت خيابان امامزاده جنب فروشگاه جامبو پ ١٤ ط ٢ واحد ٨ 021-22636863 021-22648627

برای پرسیدن سوالات پزشکی خود، می توانید به ربات تلگرام هوشمند سبزوسالم مراجعه کرده و سوالات خود را از پزشکان متخصص بپرسید.
آدرس ربات تلگرام سبزوسالم:

https://t.me/askq_bot
تخفیف لیزر موهای زائد ویژه ماه رمضان
مقالات تصادفی

آخرین چند رسانه ای های پزشکی و سلامت

آخرین تست های سلامتی

درمان بی خوابی بدون دارو (کلیک کنید)
اینجا باهوش تر میشوید!
عضویت در خبرنامه ثبت نام
ثبت نام شما با موفقیت انجام شد
در خبرنامه ما عضو بشید و دسترسی خودتون به اطلاعات جالب و جذاب رو راحت کنید. باقی کارها رو ما برای شما انجام میدیم. تنظیم خبرنامه خبرنامه سلامت خبرنامه مغز و اعصاب و روان خبرنامه زیبایی و تغذیه