منوی اصلی
انتخاب بخش بندی سوالات
سلام خسته نباشید ببخشید من باردارم 16 هفتمه سردرد شدید میگیرم سرم داغ میشه سردرد میزنه به دندانم. دندانم سفت سفت میشه خیلی عذاب میکشم من هر روز سردرد دارم جلوتر از بارداری کم بود وقتی سرما میخوره بدتر میشم خطرناک نیست تومار اینا ندارم من خیلی میترسم اینا علائمشه دیگه علائمی ندارم
پاسخ
دکتر مجموعه پزشکان سبزوسالم* دکتر مجموعه پزشکان سبزوسالم*
۴۸ / ۱۰ / ۱۱ | ساعت ۴ ق.ظ

دوست گرامی ، سردرد انواع متفاوتی دارد . باید علت آن مشخص شود .سردرد (cephalalgia یا Headache) بمعنی درد و ناراحتی در سر، جمجمه و یا گردن می باشد. سردرد ممکن است در یک طرف و یا هر دو طرف سر رخ دهد. بعضی اوقات سردرد فقط در یک ناحیه باقی مانده و بعضی اوقات از یک نقطه سر به نقطه دیگر حرکت می کند. سردرد می تواند بشکل های مختلف مثلا دردی شدید یا احساس ضربان در سر و یا دردی مبهم و گنگ رخ دهد. سردرد ممکن است ناگهانی رخ داده و یا کم کم ظاهر شود، درد آن ممکن است کم تر از یک ساعت از بین رفته و یا برای چندین روز باقی بماند.سردرد عروقی (Vascular headaches) – دلیل این نوع سردرد ها احتقان و ورم رگ ها می باشد(افزایش جریان خون). معمول ترین این نوع سردرد ها میگرن بوده. افراد مبتلا به میگرن از دردی شدید در یک و یا دو طرف مغر خود، اختلال بینایی و ناراحتی معده رنج می برند. سایر علایم سردرد های عروقی شامل سردرد خوشه ای (cluster headaches) و سردرد سمی می باشد.

سردرد انقباض عضلانی (سردرد تنشی یا tension headaches) – این نوع سردرد بدلیل سفت شدن و درگیری ماهیچه های صورت و گردن رخ داده و دلیل ۹۰ درصد انواع سردرد ها می باشد.

سردرد کششی (Traction headaches) – این نوع سردرد ها معمولا ناشی از کشیدن نواحی حساس به درد سر رخ می دهد.

سردرد التهابی (Inflammatory headaches) – این نوع سردرد ها نشانه سایر اختلالات بوده همچون عفونت سینوسی، مننژیت و یا سکته مغزی رخ می دهد.درمان سردرد

راههایی وجود دارند که با استفاده از آنها می توانید به بهبود سردرد خود کمک نمایید. برای درمان خانگی و طبیعی سردرد میگرنی می توانید با:

نوشیدن آب برای جلوگیری از خشک شدن بدن

استراحت در اتاقی آرام و تاریک

گذاشتن پارچه ای خنک برروی سر

استفاده از روش های آرام بخشی که بلدید

به بهبود سردرد میگرنی خود کمک نمایید. همچنین برای درمان سردرد تنشی که شایع ترین علات سردرد هاست، می توانید:

می توانید از داروهای مسکن مانند آسپرین، بروفن و یا استامینوفن و یا از داروهای ترکیبی همچون استامینوفن کدئین با مشورت پزشک استفاده نمایید.

طب سوزنی نیز یکی دیگر از درمان هایی بوده که برای سردرد تنشی موثر می باشد.

دوش آب گرم یا سرد نیز به افراد در کاهش این نوع سردرد و بهبود آن کمک می کند. انتخاب استفاده از آب سرد یا گرم بسته به بدن شما متفاوت است.

تغییرات ساده در سبک زندگی می تواند به بهبود این نوع سردرد کمک نماید. خواب کافی، ورزش و کشیدن و تمرین دادن عضلات گردن و پشت در این نوع سردرد موثر می باشد.

رژیم غذایی مناسب و سالم که حاوی طیف وسیعی از سبزیجات، میوه، مواد معدنی و فیبر است نیز به شما کمک می نماید.

اگر سردرد تنشی شما مزمن است، امکان دلیل آن افسردگی باشد، با درمان افسردگی می توانید این سردرد را نیز بهبود بخشید. هرگز بدون تجویز پزشک دارو مصرف نکنید

مجموعه پزشکان سبزو سالم
دکتر مجموعه پزشکان سبزوسالم* دکتر مجموعه پزشکان سبزوسالم*
۴۸ / ۱۰ / ۱۱ | ساعت ۴ ق.ظ

دهها دلیل احتمالی برای سردردهای شدید مطرح اند.

میتوانید برای یکی از متخصصین مغزواعصاب مجموعه پزشکان جایروس نوبت ویزیت بگیرید.

مجموعه پزشکان سبزو سالم

برای پرسیدن سوالات پزشکی خود، می توانید به ربات تلگرام هوشمند سبزوسالم مراجعه کرده و سوالات خود را از پزشکان متخصص بپرسید.
آدرس ربات تلگرام سبزوسالم:

https://t.me/askq_bot
تخفیف لیزر موهای زائد ویژه ماه رمضان
مقالات تصادفی

آخرین چند رسانه ای های پزشکی و سلامت

آخرین تست های سلامتی

درمان بی خوابی بدون دارو (کلیک کنید)
اینجا باهوش تر میشوید!
عضویت در خبرنامه ثبت نام
ثبت نام شما با موفقیت انجام شد
در خبرنامه ما عضو بشید و دسترسی خودتون به اطلاعات جالب و جذاب رو راحت کنید. باقی کارها رو ما برای شما انجام میدیم. تنظیم خبرنامه خبرنامه سلامت خبرنامه مغز و اعصاب و روان خبرنامه زیبایی و تغذیه