منوی اصلی
انتخاب بخش بندی سوالات
علایم ماکروسفالی در نوزادان
پاسخ
دکتر مريم عبداللهي، روانشناس و نوروتراپيست دکتر مريم عبداللهي، روانشناس و نوروتراپيست
۴۸ / ۱۰ / ۱۱ | ساعت ۴ ق.ظ

میکروسفالی اصطلاحی است که وقتی سر فرد کوچک باشد، به کار برده می شود، وقتی نوزاد به دنیا می‌آید، دور سر او را اندازه می‌گیرند که نتیجه‌‌ی این اندازه‌گیری باید 33 تا 34 سانتی‌متر باشد اگر نوزاد دارای سر کوچک‌تر از این سایز باشد، به معنای کوچک بودن مغز سر اوست و این معضل میکروسفالی نامیده می‌شود، البته نوزدانی نیز هستند که دور سر آنها بیشتر از سایز استاندارد است که به آنها ماکروسفالی اطلاق می‌شود.

وی در ادامه عنوان کرد: غالبا میکروسفال به دو دلیل به وجود می‌آید، در حالت اول استخوان‌های جمجمه زودتر از موعد جوش می‌خورند مانند استخوان ملاج در حالت دوم هم ممکن است مغز فرد سیر طبیعی تکامل خود را به درستی طی نکرده باشد، در این مورد با وجود باز بودن استخوان‌های جمجمه مغز کوچک است که این معضل نوعی اختلال ساختاری مغز می‌باشد.

خيابان شريعتي روبروي دولت خيابان امامزاده جنب فروشگاه جامبو پ ١٤ ط ٢ واحد ٨ 021-22636863 021-22648627

برای پرسیدن سوالات پزشکی خود، می توانید به ربات تلگرام هوشمند سبزوسالم مراجعه کرده و سوالات خود را از پزشکان متخصص بپرسید.
آدرس ربات تلگرام سبزوسالم:

https://t.me/askq_bot
تخفیف لیزر موهای زائد ویژه ماه رمضان
مقالات تصادفی

آخرین چند رسانه ای های پزشکی و سلامت

آخرین تست های سلامتی

درمان بی خوابی بدون دارو (کلیک کنید)
اینجا باهوش تر میشوید!
عضویت در خبرنامه ثبت نام
ثبت نام شما با موفقیت انجام شد
در خبرنامه ما عضو بشید و دسترسی خودتون به اطلاعات جالب و جذاب رو راحت کنید. باقی کارها رو ما برای شما انجام میدیم. تنظیم خبرنامه خبرنامه سلامت خبرنامه مغز و اعصاب و روان خبرنامه زیبایی و تغذیه