منوی اصلی
انتخاب بخش بندی سوالات
وزوز گوش درمان دارد یا ندارد
پاسخ
دکتر مجموعه پزشکان سبزوسالم* دکتر مجموعه پزشکان سبزوسالم*
۴۸ / ۱۰ / ۱۱ | ساعت ۴ ق.ظ

وزوز گوش یا تینیتوس

 

وزوز گوش (tinnitus) مشکلی می‌باشد که در آن فرد صداهایی همچون وزوز، زنگ یا سایر صداها گه بنظر می‌رسد در منشاءشان گوش یا سر است، می‌شوند. وزوز گوش یکی از مشکلات شایع است و معمولا از هر ۵ نفر ۱ نفر به این مشکل دچار می‌باشند. وزوز گوش خودش به تنهایی بیماری محسوب نمی‌شود، بلکه نشانه ابتلای افراد به سایر بیماری ها و مشکلات می باشد.

هرچند وزوز گوش آزاردهنده می‌باشد ولی معمولا نشانه یک مشکل جدی نمی‌باشد. هرچند وزوز گوش با افزایش سن بدتر می‌شود، اما در اکثر افراد با انجام اقدامات درمانی می‌شود مشکل را بهبود بخشید. درمان مشکلی که این بیماری نشانه آن است، معمولا موثر است. سایر روش های درمان شامل کاهش صدا و یا پوشاندن صدا می‌باشد.

وزوز گوش می‌تواند ذهنی و یا واقعی باشد.

دلایل وزوز گوش

تعداد مختلفی از مشکلات می‌توانند باعث وزوز گوش و یا بدتر و بیشتر شدن صدا شوند، با اینحال دلیل قطعی بیماری هنوز کشف نشده است. دلایل معمولی که باعث ایجاد وزوز در گوش می‌شود، شامل:

کاهش و از دست دادن شنوایی مربوط به سن.

قرار گرفتن در معرض سر و صدای بلند.

گرفتگی گوش با جرم ها و واکس گوش. 

بعضی از انواع بیماری ها بخصوص بعضی از انواع بیماری های خونی.

بعضی از انواع دارو ها همچون آنتی بیوتیک ها، داروهای درمان سرطان، داروهای ضد افسردگی، آسپرین و …

 

وزوز گوش چگونه درمان می‌شود

اگر وزوز گوش بدلیل مشکلی دیگر باشد، پزشک با درمان آن مشکل به بهبود وزوز گوش هم کمک می‌کند و معمولا با درمان مشکل دیگر وزوز گوش هم حل می‌شود. این درمان ها شامل خالی کردن واکس گوش، درمان مشکلات قلبی عروقی و یا تغییر دارویی باشد. الته در بیشتر مواقع دلیل اصلی وزوز گوش پیدا نمی‌شود، در ابن شرابط پزشک از روش های دیگری استفاده می‌کند. این روش ها شامل استفاده از ماشین های نویز سفید (White noise machines)، استفاده از سمعکو ماسک های صدا(چیزی شبیه سمعک که درون گوش قرار می‌گیرد) می‌شوند. 

درمان خانگی وزوز گوش

برای خیلی از افراد اتخاذ روش های زیر می‌تواند به کاهش وزوز و یا افزایش تحمل این صداها کمک کند. این روش ها شامل:

تا آنجا که می‌توانید از عواملیکه باعث شروع وزوز گوش در شما و یا افزایش شدت آن می‌شود، دوری کنید. مثال های معمول این محرک ها شامل صداهای بلند، کافئین و نیکوتین می‌باشد.استرس خود را مدیریت کنید، چراکه استرس می‌تواند باعث بدتر شدن وزوز گوش شود.مصرف الکل را متوقف نمایید.

پیشگیری از وزوز گوش

بعضی از انواع وزوز گوش می‌تواند با روش هایی خاص پیشگیری شود.

برای مثال عدم استفاده از گوش پاک کن یکی از این روش هاست، چراکه وقتی شما از گوش پاک کن استفاده می‌کنید، گوش پاک کن باعث فشرده شدن واکس گوش و فرو رفتن آن می‌شود، که این واکس های فشرده و فرو رفته در گذر زمان ممکن است باعث وزوز گوش شود.

مجموعه پزشکان سبزو سالم
دکتر مجموعه پزشکان سبزوسالم* دکتر مجموعه پزشکان سبزوسالم*
۴۸ / ۱۰ / ۱۱ | ساعت ۴ ق.ظ

ابتدا باید علت وزوز مشخص شود و سپس درمان متناسب انجام شود. گاهی علت مشکلاتی مثل کاهش شنوایی است و...

مجموعه پزشکان سبزو سالم
دکتر مجموعه پزشکان سبزوسالم* دکتر مجموعه پزشکان سبزوسالم*
۴۸ / ۱۰ / ۱۱ | ساعت ۴ ق.ظ

آیا از وزوز گوش رنج می برید؟

آیا از وزوز گوش رنج می برید؟ یکی از عذاب آورترین اتفاقاتی که طی روز می تواند اتفاق بیافتد وزوز گوش است.وزوز نوعی صداست که در گوش و گاهی در سر حس می شود بدون

http://sabzosalem.com/artlink/355

مجموعه پزشکان سبزو سالم

برای پرسیدن سوالات پزشکی خود، می توانید به ربات تلگرام هوشمند سبزوسالم مراجعه کرده و سوالات خود را از پزشکان متخصص بپرسید.
آدرس ربات تلگرام سبزوسالم:

https://t.me/askq_bot
تخفیف لیزر موهای زائد ویژه ماه رمضان
مقالات تصادفی

آخرین چند رسانه ای های پزشکی و سلامت

آخرین تست های سلامتی

درمان بی خوابی بدون دارو (کلیک کنید)
اینجا باهوش تر میشوید!
عضویت در خبرنامه ثبت نام
ثبت نام شما با موفقیت انجام شد
در خبرنامه ما عضو بشید و دسترسی خودتون به اطلاعات جالب و جذاب رو راحت کنید. باقی کارها رو ما برای شما انجام میدیم. تنظیم خبرنامه خبرنامه سلامت خبرنامه مغز و اعصاب و روان خبرنامه زیبایی و تغذیه