آیا پوست شما خارش دارد، ترک خورده و یا راش زده ویا اینکه خال های عجیب و غریب دارد؟  التهاب پوست، تغییر در بافت یا رنگ و لکه ها ممکن است به دلیل عفونت، بیماری پوستی مزمن  و یا تماس با یک عامل حساسیت زا یا محرک باشد. 
اگر شما فکرمی کنید دچار یکی از این مشکلات رایج پوستی بزرگسالان شده اید، باید به پزشک مراجعه کنید.  حتی اگراین مشکلات جزئی باشند اما می توانند نشانه ای ازموارد جدی باشند.   

زونا (هرپس زوستر)
زونا بیماری است که نشانه آن بثوراتی است که به تاول های دردناک تبدیل می شود.  زونا باعث سوزش، خارش و حساسیت شدید پوست می شود.  
بثورات زونا اغلب بر روی بالاتنه و باسن بروزمی کند اما می تواند در هر نقطه دیگربدن ظاهرشود. 
شیوع بیماری حدود دو هفته طول می کشد.  پس ازآن بیماربهبود پیدا می کند اما درد، بی حسی و خارش ممکن است برای ماه ها، سال ها و یا حتی بقیه عمر باقی بماند.  
 درمان این بیماری شامل کرم های پوستی، داروهای ضد ویروس، استروئیدها  و حتی داروهای ضد افسردگی است.    

درمان درابتدای بیماری بسیاراهمیت دارد و موجب می شود که بیماردرد کمتری را تحمل کند.  

کهیر
ظاهرکهیرمانند تاول است و همراه با  خارش، نیش یا سوزش می باشد.  اندازه کهیرها متفاوت است و گاهی اوقات بهم پیوسته هستند.  کهیرممکن است در هر قسمت از بدن شما ظاهرشود.  کهیرممکن است ازچند  ساعت تا چند روز. ادامه داشته باشد.  

علل بروزکهیر حرارت شدید، عفونت هایی مانند عفونت استرپتوکوکی گلو و آلرژی به داروها، مواد غذایی و مواد افزودنی می باشد.  

مصرف  آنتی هیستامین ها و کرم های پوست به رفع کهیر کمک می کند.

پسوریازیس
تکه های قرمز وضخیم  پوست پوشیده شده با فلس سفید یا نقره ای ازعلائم پسوریازیس می باشد.  

تکه های پسوریازیس   بر روی پوست سر، آرنج، زانو و کمر دیده می شوند.  پسوریازیس درمان می شود ولی احتمال بازگشت آن وجود دارد.  

درمان پسوریازیس شامل مصرف کرم و پماد، نور درمانی و داروهای خوراکی، تزریقی و یا  تزریق وریدی می باشد.

اگزما
اگزما نامی است برای بیماری های مختلف غیر واگیر که باعث التهاب، قرمزی، خشکی و خارش  پوست می شوند.  

علت شروع اگزما مشخص نیست و پزشکان نمی دانند که آیا عواملی مانند استرس، مواد محرک (مانند صابون)، مواد آلرژی زا  و آب و هوا روی بازگشت این بیماری اثردارد یا خیر.  اگزما در بزرگسالان  اغلب بر روی آرنج، دست ها  و چین های پوست دیده می شود.  

داروهای مختلفی برای درمان اگزما وجود دارد.

روزاسه
نشانه های روزاسه  قرمزی برروی بینی، چانه، گونه و پیشانی است.  با مرورزمان ممکن  رگ های خونی را نیزببینید.   دربیماری روزاسه پوست ضخیم و پراز جوشهای  چرکی است.  این بیماری ممکن است حتی چشم را نیزتحت تأثیر قرار دهد.  

درمان با تجویز داروهای خوراکی یا موضعی صورت می گیرد.  پزشکان می تواند رگ های خونی  و پوست قرمز یا ضخیم را با لیزر درمان کند.

بثورات گیاهان
تماس با  پوشش چرب تنه پیچک سمی، بلوط  و یا سماق در بسیاری از افراد باعث خارش همراه  با قرمزی و تورم می شود.  پس از 12 تا 72 ساعت ازتماس با این گیاهان پوست تاول می زند.  بیماری معمولاً 2 هفته طول می کشد.  

درمان این بیماری  شامل داروی موضعی یا خوراکی است.    

موی برگشته زیرپوست
گاهی پس ازاصلاح  لبه تیزتیغ  یک موی فر را قطع می کند و آن مو درزیر پوست شما رشد می کند.  مویی که زیرپوست برگشته می تواند باعث تحریک، جوش و حتی زخم شود.  

برای به حداقل رساندن مشکلات  قبل ازاصلاح دوش آب گرم بگیرید و ریش تراش را در جهت رشد موها  بکشید.  درحین اصلاح صورت پوست را بکشید.  همیشه از کرم یا فوم اصلاح استفاده کنید.  

پس ازاصلاح صورت خود را با آب سرد شستشو دهید و سپس مرطوب کننده استفاده کنید.
 


 

نشانی بهترین مراکز لیزر موهای زائد ایران نشانی بهترین مراکز لیزر موهای زائد ایران