منوی اصلی
انتخاب بخش بندی سوالات
آيا داروي والپرات سديم و نروترپتيلين مقادير قند خون و تعداد گلبولهاي خون در ازمايش را دچار اختلال ميكند
پاسخ
دکتر مجموعه پزشکان سبزوسالم-6 دکتر مجموعه پزشکان سبزوسالم-6
۴۸ / ۱۰ / ۱۱ | ساعت ۴ ق.ظ

دوست گرامی ، درمورد والپرات سدیم :منع مصرف‌: در بیماران مبتلا یا دارای سابقه اختلال یا بیماری کـبدی‌، دارای سـابقه فامیلی ابـتلاء بـه اختلال بسیار شدید کـبدی و دارای حسـاسیت مـفرط بـه دارو، تـجویز هـمزمان بـا داروهـای ضـدصرع هپاتوتوکسیک‌، تزریق دارو به بیمار دچار ترومای حاد سر و به منظور پیشگیری از تشنج بعد از تروما.

احتیاط‌: درکودکان‌کمتر از ٣ سال‌، مبتلایان به بـیماری‌های مـتابولیک ارثی‌، آسـیب ارگـانیک مـغزی‌، اختلالات تشنجی شدید همراه با عقب‌ماندگی ذهنی‌، تجویز همزمان با داروهای مرتبط با انعقاد خون و مبتلایان به لوپوس اریتماتوز.

درمورد نورتریپتیلین نورتریپتیلین برای درمان افسردگی تجویز می‌ شود. نورتریپتیلین Nortriptyline دارویی از گروه ضدافسردگی‌های سه حلقه‌ای یا TCA است که برای درمان اختلال افسردگی اساسی برخی بیماری‌های دیگر اعصاب به کار می‌رود. موارد منع مصرف نورتریپتیلین Nortriptyline و احتیاط

۱- از قطع ناگهانی مصرف نورتریپتیلین Nortriptyline باید پرهیز شود. در صورت نیاز، کاهش مقدار مصرف به تدریج در طول یک دوره حداقل ۴ هفته ای باید صورت گیرد.

۲- در هفته‎های اول درمان به دلیل افزایش تمایل به خودکشی باید بیمار تحت نظر باشد.

۳- برای شروع اثرات درمانی نورتریپتیلین Nortriptyline حداقل ۲ هفته وقت لازم است.

۴- به علت نیمه عمر طولانی نورتریپتیلین Nortriptyline تجویز یکبار آن در موقع خواب،‌ کفایت می‌کند.

۵- به بیمار باید یادآوری شود که در صورت بروز علائم ضد‎موسکارینی به درمان ادامه دهد، چون به این اثرات تاحدی تحمل حاصل می‌شود.

۶- در صورت وجود سابقه مصرف مهارکنندگان مونوآمین اکسیداز توسط بیمار، باید دو هفته بعد از قطع مصرف آن، مصرف این دارو را آغازنمود.

۷- در صورت ضرورت مصرف داروی مهارکننده مونوآمین اکسیداز باید حداقل یک هفته میان قطع مصرف این دارو و شروع مصرف داروی جدید فاصله ایجاد شود.

۸- این دارو با ایجاد خواب لودگی، ممکن است بر اعمالی که نیاز به مهارت دارند،‌ مثل رانندگی، تأثیر بگذارد.

۹- به دلیل احتمال بروز منگی و سرگیجه، هنگام برخاستن ناگهانی از حالت خوابیده یا نشسته باید احتیاط نمود.

۱۰- با مصرف این دارو، خشکی د‌هان ممکن است بروز نماید. در صورت تداوم این عارضه به مدت بیش از ۲ هفته، باید به پزشک مراجعه نمود.

رسالت -نرسیده به سرسبز- روبه روی مسجد حجتیه پلاک 686 طبقه 5 و 1 2177189615

برای پرسیدن سوالات پزشکی خود، می توانید به ربات تلگرام هوشمند سبزوسالم مراجعه کرده و سوالات خود را از پزشکان متخصص بپرسید.
آدرس ربات تلگرام سبزوسالم:

https://t.me/askq_bot
تخفیف لیزر موهای زائد ویژه ماه رمضان
مقالات تصادفی

آخرین چند رسانه ای های پزشکی و سلامت

آخرین تست های سلامتی

درمان بی خوابی بدون دارو (کلیک کنید)
اینجا باهوش تر میشوید!
عضویت در خبرنامه ثبت نام
ثبت نام شما با موفقیت انجام شد
در خبرنامه ما عضو بشید و دسترسی خودتون به اطلاعات جالب و جذاب رو راحت کنید. باقی کارها رو ما برای شما انجام میدیم. تنظیم خبرنامه خبرنامه سلامت خبرنامه مغز و اعصاب و روان خبرنامه زیبایی و تغذیه