تعداد زیادی از خانمها می‌خواهند که برای همیشه از شر موهای زائد صورت خود راحت شوند. موهای زیاد ناحیه ابروها و پشت لب برای خانمها خیلی نامطلوب است ولی در کنار آن موهای ناحیه گردن هم میتواند به میزان زیادی زیبایی آن‌ها را خدشه دار کند.
منظور از گردن فقط ناحیه گلو نیست، بلکه تعداد زیادی از خانمها در ناحیه پشت گردن خود هم موهای زیادی دارند و هر دفعه با مراجعه به آرایشگاه این موها را رفع میکنند. این کار میتواند خیلی هزینه بر و زمان بر باشد.
بنابراین روزانه به مراجعین لیزر موهای زائد اضافه می‌شود حتی برای ناحیه گردن.

رفع موهای گردن

در گذشته موهای زائد ناحیه گردن با روش‌های سنتی و موقتی رفع میشد مانند شیو، اپیلاسیون و کندن مو. ولی این روش‌ها موقتی بودند و و نتایج خوبی هم نداشتند. شیو ناحیه پشت گردن میتواند باعث افزایش ضخامت موهای این منطقه شود و موهای زیر پوستی و زخم و قرمزی هم از سایر اثرات شیو هستند.
از آنجایی که ناحیه پشت گلو به میزان بیشتری در معرض تعریق و باکتری ها و میکرب های ناشی از لباس‌ها قرار دارد، فولیکولهای آسیب دیده عفونت و ناراحتی بیشتری را بوجود می آورند.
اپیلاسیون و با برداشتن موهای پشت گردن هم دشوار بوده و فرد دیگری باید این کار را برای شما انجام دهد. روش های ذکر شده میتوانند موهای زائد را از بین ببرند ولی این حالت موقتی بوده و موها پس از یک تا دو هفته مجدداً رشد میکنند و رفع موهای زائد هم باید دوباره انجام گیرد.

چگونه موهای ناحیه گردن را به صورت دائمی رفع کنیم؟

الکترولیز و لیزر از روش‌هایی هستند که به کمک آن‌ها میتوان موهای زائد را به صورت دائمی رفع نمود. در الکترولیز جریان های الکتریکی به هر یک از فولیکولهای مو گسیل می‌شود تا آن‌ها را از ریشه رفع کند. این روش بسیار هزینه بر و زمان بر است و توصیه نمیشود.

لیزر با پالس های طولانی موهای زائد را از بین میبرد و موهایی را نابود میکند که در چرخه رشد هستند. از آنجایی که موها در چندین مرحله رشد میکنند، حتما باید بیمار چندین جلسه لیزر درمانی را بگذراند تا به نتایج دلخواه دست یابد. لیزر قادر است تا موهای زائد تمام نواحی بدن را از بین ببرد ولی بیشتر برای افرادی با موهای تیره و پوست روشن مناسب است. افرادی که تن پوستی و رنگ موی متفاوتی دارند هم میتوانند از لیزر استفاده کنند ولی مطمئناً تعداد جلسات درمانی آن‌ها بیشتر خواهد بود.

حتماً پیش از جلسات لیزر با یک متخصص مشورت کنید تا بتوانید به نتایج مطلوب دست یابید.

مقاله مرتبط: لیزر و رفع موهای زائد گوش

نشانی بهترین مراکز لیزر موهای زائد ایران نشانی بهترین مراکز لیزر موهای زائد ایران