منوی اصلی
انتخاب بخش بندی سوالات
خدمت روانپزشک باید مطرح کنم تا آنجایی که میدونم از سن 14 سالگی بیماری افسردگی داشتم و به جاهای مختلف و روانشناس روانپزشک رفتم مشکلم حل نشد ولی الان که 19 سالمه مشکلات جدی جدیدی بوجود امد دچار وسواسات ذهنی شدم و به مرور زمان بر حافظه ی من و حواسپرتی بگم برابر با آلزایمر تأثیردار شد . که در پردازش و ثبت مطالب مختلف چه درسی چه گفتاری از اشخاص مشکل دارم و هر دوره بدتر میشه مثالی میزنم من تو سن قبل از 14 دانش اموز موفقی بودم معدل من از 19 پایینتر نمیومد و روزی 2 ساعت مطالعه میکردم به مرور زمان و با پیشرفت افسردگی و مشکلات بعد از آن من با روزی 6 ساعت مطالعه بر اثر اشفتگی ذهنی تمرکز حواس ام پایین اومد و هرچه میخواندم 2 بار 3 بار مطالب چند ثانیه پیش را فراموش می کردم و بعبارتی در خواندن مشکل زیادی پیدا کردم و در به خاطر سپردن و یادگیری آنها به سختی میتوانم پردازش کنم مثالی دیگه مثلا یکی جمله ی ساده ای را در گفتار به زبان میاره من در فهم آن نمیتونم از همان لحظه ای که از زبانش بیرون میاد بفهمم بلکه چند ثانیه طول میکشه و بعد میفهمم. این مشکل من پیش هر روانشناس و هر روانپزشکی رفتم حل نشد و کمتر کسی بعید بدونم همچین مشکلی داشته باشه ولی من در نهایت صداقت و آرامش روان مشکلم را برایتان مطرح کردم و هیچ اغراقی بیان نشد ممنونم
پاسخ
دکتر مجید نورمحمدی دکتر مجید نورمحمدی
۴۸ / ۱۰ / ۱۱ | ساعت ۴ ق.ظ

سلام.

مرسی که اینقدر واضح بیان کردین.

از احترام و ادب موجود در کلام و کامل بودن شرح حالتون اینچنین برمیاد که شخصیتی کمال گرا داشته باشید.

این نوع شخصیت ها حتی اگر در یادگیری از بقیه بالاتر هم باشن،باز میگن کمه و ما پایین تریم و باز کاملتر مدنظرمون هست و همین باعث میشه هیچوقت از خودشون راضی نباشن و همین باعث میشه انرژی زیادی صرف به کمال رسیدن بشه و کم کم افت انرژی پیدا میشه و به قول خودم موتور میسوزونن. و وقتی به این مرحله برسه، دیگه دارو درمانی و روشهای معمول مشاوره نمیتونه کاری بکنه و قطعا افسردگی ای که به دنبالش میاد هم درمان نمیشه.

تو این مرحله باید کلا موتور مغزی پیاده شه و تعویض شه.

اینجوری که کلا الگوهایی که باعث مصرف بی رویه انرژی شده رو باید دونه دونه تغییر داد و اگر سیم شارژ بدن کنده شده دوباره به جایی وصل کرد.

اون شارژ شدن باید توسط والدین انجام می‌شده تا اعتماد به نفس و خلاقیت بچه افزایش پیدا کنه. حال اگر والدین راه رو غلط برن و مثلاً فرزندی که به هنر علاقه داره رو به زور بذارم تجربی تا فقط پزشکی بخونه،قطعا از شارژ کندن اون بچه رو.

اینها همه باید توسط یک روانکاو در طول ماهها و سالها تک تک اصلاح بشه که کاری طولانی هست و تخصص بالایی میخواد.

حالا اگر دنبال معجزه ای که با یک پاسخ در تلگرام مشکلاتت حل شه،باید بگم چنین راهی وجود نداره، و اگر واقعا میخوای برطرفش کنی من برای روانکاوی آماده ام.

فقط باید از لحاظ مالی اوکی باشی و خانواده موافق باشند تا حداقل هفته ای یکبار هزینه بالای روانکاوی رو تا چندسال بدن.چون تو این سن بعیده خودت درآمد داشته باشی.گرچه بهتره هزینه روانکاوی رو هرکس خودش بده. چون فقط خودشه که میفهمه چقدر داره از اون الگوی سوخته قدیمی زجر می‌کشه و حاضره تمام داراییش رو بده تا تمام دارایی اصلش(وجود و هویت و هوش و استعدادش) رو پس بگیره.

اگر خودت و خانواده اوکی بودین درخدمتم

تهران.سعادت آباد.پایین تر از چهارراه سرو.نبش کوچه هجده متری مطهری.روی رمپ اتوبان هاشمی رفسنجانی.پلاک هجده.واحد۹ . طبقه چهارم 9125389792

برای پرسیدن سوالات پزشکی خود، می توانید به ربات تلگرام هوشمند سبزوسالم مراجعه کرده و سوالات خود را از پزشکان متخصص بپرسید.
آدرس ربات تلگرام سبزوسالم:

https://t.me/askq_bot
تخفیف لیزر موهای زائد ویژه ماه رمضان
مقالات تصادفی

آخرین چند رسانه ای های پزشکی و سلامت

آخرین تست های سلامتی

درمان بی خوابی بدون دارو (کلیک کنید)
اینجا باهوش تر میشوید!
عضویت در خبرنامه ثبت نام
ثبت نام شما با موفقیت انجام شد
در خبرنامه ما عضو بشید و دسترسی خودتون به اطلاعات جالب و جذاب رو راحت کنید. باقی کارها رو ما برای شما انجام میدیم. تنظیم خبرنامه خبرنامه سلامت خبرنامه مغز و اعصاب و روان خبرنامه زیبایی و تغذیه