منوی اصلی
انتخاب بخش بندی سوالات
لبه ها و کلاهک واژن دچار قرمزی ورم سوزش بطوریکه نشستن و تحرک سلب شده. بعلت پریود دکتر متخصص زنان معاینه نکرده و آزیترو ۲۵۰ تجویز کرده. علت و درمان؟
پاسخ
دکتر مجموعه پزشکان سبزوسالم* دکتر مجموعه پزشکان سبزوسالم*
۴۸ / ۱۰ / ۱۱ | ساعت ۴ ق.ظ

با سلام

تورم اطراف منطقه واژن می تواند در لب واژن (لبه هاب کوچک و لبه ها بزرگ) و یا دیواره واژن رخ دهد. تورم واژن ممکن است بر اثر آلرژی، عفونت های باکتریایی یا قارچی، کیست های کوچک ایجاد شود. در این بین برخی از زنان نیز تورم واژن را بعد از رابطه جنسی تجربه می کنند. بسته به علت، تورم واژن می تواند با تحریک، ناراحتی هنگام دفع ادرار، حساس شدن، درد، ترشح و سوزش همراه باشد.

در بسیاری از موارد نیازی نیست در مورد تورم واژن ( تورم مهبل ) نگران باشید زیرا برخی از داروهای خانگی موثر وجود دارند که می توانند به شما در تسکین علائم و کاهش تورم کمک کنند. به عنوان مثال، مواد طبیعی مثل روغن درخت چای و روغن نارگیل پس از نابودی عفونت های باکتریایی و قارچی که باعث تورم واژن شده اند، علائم را بهتر می کنند. اگر تورم با این درمان ها از بین نرفت یا همراه با کیست و یا آبسه بود، باید به متخصص زنان مراجعه کنید.

مجموعه پزشکان سبزو سالم

برای پرسیدن سوالات پزشکی خود، می توانید به ربات تلگرام هوشمند سبزوسالم مراجعه کرده و سوالات خود را از پزشکان متخصص بپرسید.
آدرس ربات تلگرام سبزوسالم:

https://t.me/askq_bot
تخفیف لیزر موهای زائد ویژه ماه رمضان
مقالات تصادفی

آخرین چند رسانه ای های پزشکی و سلامت

آخرین تست های سلامتی

درمان بی خوابی بدون دارو (کلیک کنید)
اینجا باهوش تر میشوید!
عضویت در خبرنامه ثبت نام
ثبت نام شما با موفقیت انجام شد
در خبرنامه ما عضو بشید و دسترسی خودتون به اطلاعات جالب و جذاب رو راحت کنید. باقی کارها رو ما برای شما انجام میدیم. تنظیم خبرنامه خبرنامه سلامت خبرنامه مغز و اعصاب و روان خبرنامه زیبایی و تغذیه