منوی اصلی
انتخاب بخش بندی سوالات
سلام درمان آرتروز مچ پا بدنبال شکستگی استخوان پاشنه و مچ چیست؟
پاسخ
دکتر مجموعه پزشکان سبز و سالم دکتر مجموعه پزشکان سبز و سالم
۴۸ / ۱۰ / ۱۱ | ساعت ۴ ق.ظ

دوست گرامی

تغییر شکل شدید سطح هر مفصلی اگر شدید باشد میتواند موجب آرتروز و ساییدگی شود. این  ساییدگی به علت حرکت  سطوح مفصلی بر روی یکدیگر بوجود میاید. ساییدگی ایجاد درد و تورم و محدودیت حرکتی کرده و با شدت گرفتن این علائم بیمار نیاز به درمان دارد. در ابتدا که علائم بیمار کم است میتوان درد وی را با استفاده از اقداماتی مانند کاهش فعالیت های بدنی، گرم کردن محل درد و استفاده از داروهای ضد التهابی کاهش  داد ولی آرتروز یک بیماری پیشرونده است.

با  شدت گرفتن آرتروز بیمار نیاز به عمل جراحی پیدا میکند. وقتی آرتروز مچ پا بسیار شدید شده و به درمان های طبی جواب نمیدهد بهترین جراحی برای آن آرترودز Arthrodesis یا فیوژن یا خشک کردن مفصل است. در این نوع عمل  جراحی  دو استخوانی را که سطح مفصلی آنها تخریب شده و سایش آنها بر روی یکدیگر موجب درد میشود به یکدیگر متصل میکنند تا دیگر حرکتی در بین آنها وجود نداشته باشد.

این عمل جراحی گرچه درد را از بین میبرد ولی حرکات مچ پا را هم تا حدود زیادی  محدود میکند.

عمل جراحی دیگری که میتوان به این بیماران توصیه کرد تعویض مفصل مچ پا است. در این نوع از عمل جراحی سطوح مفصلی برداشته شده و با سطوح مصنوعی جایگزین میشوند که معمولا از جنس فلز هستند. این نوع عمل جراحی درد بیمار را از بین برده وحرکات مچ پای بیمار را هم حفظ میکند. البته موفقیت عمل جراحی تعویض مفصل مچ پا به اندازه موفقیت عمل جراحی تعویض مفصل ران یا زانو نیست.

پزشک معالج با در نظر گرفتن شرایط بیمار بهترین نوع درمان را به وی پیشنهاد میکند.

شریعتی(دولت)_روبه روی خیابان دولت_کوچه امامزاده_نبش فروشگاه جانبو_پلاک 14طبقه دوم واحد 6 021_22616377

برای پرسیدن سوالات پزشکی خود، می توانید به ربات تلگرام هوشمند سبزوسالم مراجعه کرده و سوالات خود را از پزشکان متخصص بپرسید.
آدرس ربات تلگرام سبزوسالم:

https://t.me/askq_bot
تخفیف لیزر موهای زائد ویژه ماه رمضان
مقالات تصادفی

آخرین چند رسانه ای های پزشکی و سلامت

آخرین تست های سلامتی

درمان بی خوابی بدون دارو (کلیک کنید)
اینجا باهوش تر میشوید!
عضویت در خبرنامه ثبت نام
ثبت نام شما با موفقیت انجام شد
در خبرنامه ما عضو بشید و دسترسی خودتون به اطلاعات جالب و جذاب رو راحت کنید. باقی کارها رو ما برای شما انجام میدیم. تنظیم خبرنامه خبرنامه سلامت خبرنامه مغز و اعصاب و روان خبرنامه زیبایی و تغذیه