منوی اصلی
انتخاب بخش بندی سوالات
سلام من دو شب پیش روی زبانم احساس بی حسی کردم،صبح پس از خواب هنگام پر کردن آب به دهنم نتونستم آب رو نگهدارم،بعد از ظهر احساس کردم قسمت چپ لب پایین دچار افتادگی شده و کمی هم احساس سنگینی سمت چپ صورتم احساس کردم که به پزشک عمومی مراجعه کردم که گفت دچار فلج بلز شده ام ولی سمت راست صورتم نه سمت چپ که و وقتی به گفته دکتر چشمهایم را به هم فشار دادم چشم سمت راست را نتوانستم فشار بدهم که دکتر قرص پردنیزولون و کلردیازپوکساید و آمپول دگزا و B12 و 10 جلسه فیزیوتراپی تجویز کرد و گفت فلج بلز شما خفیف است.حالا سوال من این است چرا سمت چپ صورتم افتادگی دارد به صورتی که من لپ سمت چپ را نمیتوانم با باد پر کنم در حالی که لپ سمت راست که دچار فلج است بیشتر پر میکنم در حالی که قبلا به راحتی هر دو لپ را با باد پر میکردم. با توجه به اینکه من سال 89 در سمت چپ صورتم دچار این فلج شدم به صورت خیلی وخیم که هیچ وقت به صورت کامل خوب نشد.
پاسخ
دکتر پزشکان سبز و سالم-5 دکتر پزشکان سبز و سالم-5
۴۸ / ۱۰ / ۱۱ | ساعت ۴ ق.ظ

دوست عزیز پزشک شما درست تشخیص داده اند و به توصیه ایشان عمل کنید.

فلج بلز فلج عصب هفتم جمجمه است که موقتا عضلات صورت فلج می شوند. نوعی التهاب و تورم عصب یست که عضلات صورت را از کنترل خارج می کند. این بیماری ممکن است عود کند لذا مراقب عفونت های ویروسی باشید.

علایم فلج بلز:

سردرد

حساسیت زیاد به صدا

درد فک یا گوش

افتادگی صورت

کاهش حس چشایی

عوامل ایجاد فلج بلز:

عفونت های گوش، تبخال ویروسی، انواع عفونت ها و غیره.

تهران-بزرگراه رسالت-بعد از میدان رسالت به سمت شرق-نرسیده به چهارراه سرسبز-روبروی مسجد حجتیه-پلاک 686-طبقه 5-واحد 10 021-77189675

برای پرسیدن سوالات پزشکی خود، می توانید به ربات تلگرام هوشمند سبزوسالم مراجعه کرده و سوالات خود را از پزشکان متخصص بپرسید.
آدرس ربات تلگرام سبزوسالم:

https://t.me/askq_bot
تخفیف لیزر موهای زائد ویژه ماه رمضان
مقالات تصادفی

آخرین چند رسانه ای های پزشکی و سلامت

آخرین تست های سلامتی

درمان بی خوابی بدون دارو (کلیک کنید)
اینجا باهوش تر میشوید!
عضویت در خبرنامه ثبت نام
ثبت نام شما با موفقیت انجام شد
در خبرنامه ما عضو بشید و دسترسی خودتون به اطلاعات جالب و جذاب رو راحت کنید. باقی کارها رو ما برای شما انجام میدیم. تنظیم خبرنامه خبرنامه سلامت خبرنامه مغز و اعصاب و روان خبرنامه زیبایی و تغذیه