منوی اصلی
انتخاب بخش بندی سوالات
سلام خانمی36ساله هستم پستانم دچارفیبروکیستیک شده اندراههای درمان چیست
پاسخ
دکتر پزشکان سبز و سالم-5 دکتر پزشکان سبز و سالم-5
۴۸ / ۱۰ / ۱۱ | ساعت ۴ ق.ظ

فیبروکیستیک پستان در خانم ها، علل و راههای درمان.

fibrocystic breasts

برجستگی ها یا توده ها ی خوش خیم درون پستان فیبروکیست نامیده می شوند. تغییرات هورمونی در سیکل قاعدگی معمولا سبب تولید فیبروکیست می شود. درمان از این جهت اهمیت داره که همین کیست های خوش خیم در شرایطی مکنه سرطانی بشن. برای همین باید پیشگیری کرد.

نکته: اختلالات هورمون استروژن نقش مهمی در پیدایش فیبروکیست دارد.

روش های تشخیص:

ماموگرافی با رادیولوژی (اشعه ایکس)، سونوگرافی ، استفاده از سوزن های ریز برای تشخیص کیست (ترشح مایع از توده)، نمونه برداری از بافت پستان توسط جراح.

راههای درمان:

1. استغاده زا سورن هایی به نازکی تار مو برای بیرون کشیدن مایع از کیست. با این روش، کیست احتمالا تخریب می شود. برای این کار به پزشک کاربلد متخصص نیاز است تا عوارض و عفونت پیش نیاید.

2. برداشتن بافت کیستی با جراحی (اِکسیژن): اگر روش اول جواب ندهد، جراحی نیاز می شود.

3. درمان های دارویی (حتما باید عوارض هر دارو و سابقه وجود بیماری ها، آلرژی، سابقه جراحی یا جراحت قبلی، حاملگی و ...در نظر گرفته شده و تحت نظر پزشک دارو تجویز شود. برای مثال، مکن است پزشک داروهای ضد التهاب غیراستروئیدی ایبوبروفن تجویز کند. اگر بیمار همزمان فشار خون خیلی بالا داشته باشد ایبوبروفن خود بیماری فشار خون را بدتر می کند. بنابراین، حتما سابقه بیماری های خود را به پزشک بگویید. چه بهتر که هر چند وقت یکبار تست خون، ادرار ...داده شود تا سطح مواد در خون و بیماری ها بهتر تشخیص داده شوند.

تهران-بزرگراه رسالت-بعد از میدان رسالت به سمت شرق-نرسیده به چهارراه سرسبز-روبروی مسجد حجتیه-پلاک 686-طبقه 5-واحد 10 021-77189675

برای پرسیدن سوالات پزشکی خود، می توانید به ربات تلگرام هوشمند سبزوسالم مراجعه کرده و سوالات خود را از پزشکان متخصص بپرسید.
آدرس ربات تلگرام سبزوسالم:

https://t.me/askq_bot
تخفیف لیزر موهای زائد ویژه ماه رمضان
مقالات تصادفی

آخرین چند رسانه ای های پزشکی و سلامت

آخرین تست های سلامتی

درمان بی خوابی بدون دارو (کلیک کنید)
اینجا باهوش تر میشوید!
عضویت در خبرنامه ثبت نام
ثبت نام شما با موفقیت انجام شد
در خبرنامه ما عضو بشید و دسترسی خودتون به اطلاعات جالب و جذاب رو راحت کنید. باقی کارها رو ما برای شما انجام میدیم. تنظیم خبرنامه خبرنامه سلامت خبرنامه مغز و اعصاب و روان خبرنامه زیبایی و تغذیه