بنا بر سازمان غذا و دارو لیزر روشی اثر‌بخش و متناسب برای رفع موهای زائد بسیاری از نواحی بدن از جمله چانه، پا و سایر موارد است ولی هنوز سؤالاتی در خصوص به کارگیری لیزر برای نواحی اطراف چشمان و ایمنی آن وجود دارد مانند نواحی بالای گونه ها، زیر ابرو ها، وسط ابروها و مواردی از این قبیل.
در این مقاله به خطرات ممکن در به کار گیری لیزر برای این نواحی و روش‌های افزایش دهنده ی ایمنی در طی جلسات لیزر می‌پردازیم:

خطرات لیزر موهای ناحیه اطراف چشمان

لیزر نوعی پرتو نور شدتی است که برای انواع روش‌های زیبایی از جمله رفع موهای زائد به کار برده می‌شود. لیزرها روشی فوق‌العاده برای رهایی از شر موهای زائد هستند ولی در صورتی که به درستی به کار برده نشوند، میتوانند صدمات جبران ناپذیری را به بار آورند. این خطر در صورتی بیشتر می‌شود که پرتوهای لیزر به نواحی اطراف چشمانتان گسیل شوند که اندامهایی بسیار حساس میباشند.
لیزر میتواند شبکیه را بسوزانند و آسیب های دائمی و جدی را به چشم آورد واین در حالی است که فرد هیچ دردی را حس نمیکند. همچنین این امکان وجود دارد که لیزر زخم هایی را در بافتهای اطراف بوجود آورد.

امکان به کار گیری لیزر برای نواحی اطراف چشمان

این سؤال خیلی از مراجعین است که البته با نگرانی زیادی همراه است. تعدادی از متخصصین اصلاً لیزر را برای نواحی اطراف چشم توصیه نمی‌کنند و ریسک آن را بالا میدانند و پیشنهاد میکنند که از سایر روش‌های رفع موهای زائد مانند اپیلاسیون، بند انداختن و موارد دیگر برای این کار استفاده کنید. اگر به مرکزی مراجعه میکنید که در آن لیزر موهای ناحیه اطراف چشمان صورت میگیرد، حتما به این نکات توجه نمایید زیرا تضمین کننده ی ایمنی این روش هستند:

  • میزان تابش لیزر
  • مدت زمان تابش لیزر به پوست
  • اندازه پرتوها

 

حتماً باید از لیزر متناسب شما برای رفع موهای زائدتان استفاده شود و دقیقاً به همین دلیل است که مراجعه به یک متخصص و مشورت با وی پیش ز آغاز لیزر درمانی ضروری میباشد.
همچنین در طی این جلسات از مراجع خواسته می‌شود تا پوشش‌های چشمی ویژه ای را استفاده نماید و در مواردی به منظور افزایش ایمنی ،چشمان خود را ببندد.

اثر بخشی لیزر موهای زائد نواحی اطراف چشمان

یکی دیگر از سؤالاتی که در این خصوص مطرح می‌شود، میزان اثر بخشی حاصل از لیزر موهای این نواحی به نسبت سایر روش‌های موجود است. لیزر رنگدانه های فولیکول را هدف قرار میدهد و به همین دلیل گزینه ای مناسب برای افرادی با موهای تیره و پوست های روشن است و در صورتی که شما در این دسته قرار نمی‌گیرید بهتر است روش دیگری را برای رفع موهای زائد نوحی اطرف چشمانتان انتخاب کنید و یا پیش از جلسات با یک متخصص مشورت نمایید.
لیزر گزینه ای ایده‌آل برای رفع موهای زائد است ولی در صورتی که میخواهید از این روش برای نواحی اطراف چشمانتان استفاده نمایید، حتما از تخصص فرد و مرکز مربوطه اطمینان حاصل کنید.

نشانی بهترین مراکز لیزر موهای زائد ایران نشانی بهترین مراکز لیزر موهای زائد ایران