اگر به دنبال روش های از بین بردن موهای زائد خود هستید، بهتر است تمام گزینه های موجود را بررسی کنید. بدون شک تحقیقات خود را انجام داده و بهترین را انتخاب می کنید. اما آیا تفاوت دستگاه های لیزر موجود در بازار را می دانید؟

لیزرهای الکساندریت تجهیزات قوی هستند و باید فقط توسط یک متخصص آموزش دیده مورد استفاده قرار گیرند، بنابراین این دستگاه ها اغلب در سالن های لیزر استفاده می شوند.

لیزر الکساندریت چیست؟

لیزر الکساندریت نوعی لیزر است که انرژی نوری بالایی را از طریق کریستال الکساندریت منتشر می کند. زمانی که نور از طریق کریستال الکساندریت عبور می کند، باریکه ای از نور با 755 نانومتر طول ایجاد می شود. طول باریکه نور تعیین کننده میزان نفوذ لیزر به داخل پوست است و رنگ نور لیزر قرمز می باشد.

تفاوت بین الکساندریت و دیگر لیزرها چیست؟

علاوه بر رنگ نور، طول موج نور نیز متفاوت است. به عنوان مثال لیزر الکساندریت یک باریکه نور قرمز که 755 نانومتر است، منتشر می کند، در حالیکه لیزر دایود 810 نانومتر و لیزر ان دیاگ نور 1064 نانومتر را منتشر می کند.
لیزر الکساندریت یکی از موثرترین روش ها برای انواع پوست ها و موها می باشد. مانند تمام دستگاه های دیگر، الکساندریت نیز بر روی پوست روشن و موی تیره بهترین تاثیر را دارد و ثابت شده است که این نوع لیزر برای از بین بردن موهای نازک بسیار موثر است، در حالیکه دیگر دستگاه ها در از بین بردن موهای نازک زیاد موفق عمل نمی کنند.
طول موج مربوط به نور پخش شده از لیزر الکساندریت به راحتی جذب ملانین (سلول های رنگدانه ) در مو می شود و باعث می شود این سلول ها گرم شده و در نهایت از بین بروند.
توجه داشته باشید که موثرترین نوع لیزر برای پوست های تیره لیزر ان دیاگ می باشد، زیرا طول اضافه باریکه نور بدون تاثیر گذاشتن بر روی رنگدانه های پوست، به فولیکول مو نفوذ می کند.
در استفاده از لیزر الکساندریت پس از تعداد جلسات توصیه شده – که بین 6 تا 8 جلسه می باشد - میزان از بین رفتن موها به اندازه 70 درصد می باشد. به علاوه لیزر الکساندریت سریعترین روش لیزر درمانی محسوب می شود که موهای زیادی را تعداد جلسات کم از بین می برد. برای افرادی که قصد دارند موهای زائد بخش های وسیع بدن خود را از طریق لیزر از بین ببرند، معمولا استفاده از الکساندریت توصیه می شود.

نشانی بهترین مراکز لیزر موهای زائد ایران نشانی بهترین مراکز لیزر موهای زائد ایران