بنا بر مطالعات انجام شده ،افرادی که به یبوست مزمن مبتلا هستند ،میتوانند با انواع روش‌های نوین طب سوزنی بهبود قابل توجهی داشته باشند .
مطالعات انجام شده نشان میدهند که شرکت کننده های مبتلا به یبوست پس از هشت هفته درمان با طب سوزنی الکتریکی -طب سوزنی با تحریکات الکتریکی -علائم کمتری داشتند و کیفیت زندگی انان نیز افزایش یافت .
در این روش سوزنهایی در پوست قرار می‌گیرد که از طرف دیگری به دستگاهی متصل هستند که پالس های الکتریکی را در بدن می‌فرستد .
تعداد ی از متخصصین بیماری‌های گوارشی باور دارند که طب سوزنی نوین گزینه ای مناسب برای افراد مبتلا به یبوست است .البته به عقیده عده‌ای هم این روش‌های درمانی جایگزین علمی نبوده و با دلایل و شواهد مناسبی ارائه نمیشود .
طب سوزنی روشی ایده‌آل برای افراد مبتلا به اختلالات رفرکتوری است که با روش‌های درمانی معمول بهبود نیافته اند .
در مطالعه‌ای افراد مبتلا به یبوست شدید شرکت کردند که اجابت مزاج دشوار و غیر معمولی داشتند -کمتر از دو بار در هفته .این وضعیت آن‌ها به دلیل سایر بیماری‌ها و یا مسکن های اوپیوئید نبود .
1075 بیمار به صورت تصادفی در دو گروه قرار گرفتند .نیمی از آن‌ها طب سوزنی الکتریکی دریافت کردند که در آن سوزنهایی در لایه عضلانی دیواره شکمی وارد شد و گروه دیگر روش‌های شبه درمانی دریافت کردند که در آن سوزنهایی به صورت سطحی در پوست آن‌ها قرار داده شد (گروه کنترل ) .
متخصصین طب سوزنی روش‌های درمانی واقعی و مشابه را در 15 بیمارستان چینی اعمال کرده که  28 جلسه نیم ساعتی را تشکیل داده است .
پس از هشت هفته درمان ،31 درصد از این افراد بهبود یدر وضعیت اجابت مزاج داشتند .به طور میانگین فقط 12 درصد این افراد شاهد این بهبود بودند .
اجابت مزاج سه بار در روز تا سه بار در هفته معمول است .نتایج حاصل از این روش پس از درمان هم باقی ماندن و حدود 38 درصد از این افراد  در طی 12 هفته سه بار و یا بیشتر اجابت مزاج داشتند .این رقم برای گروه دوم 14 درصد بود .این نتایج برای محققان شگفت‌آور بود .
نتایج حاصل از طب سوزنی الکتریکی ماندگاری خوبی دارند و این نکته بسیار مثبت است .در واقع محققان میزان اجابت مزاج را به صورت هفتگی  در طی درمان و پس از آن بررسی نمودند .نتایج نهایی حاصل از آن در هفته هشتم به اوج خود رسیدند .
طب سوزنی سنتی و یا مدرن که با پالس های الکتریکی عمل میکند،هر دو در درمان بیماری‌ها موثرند .این روش باعث می‌شود تا بدن مسکن های طبیعی خود را آزاد کند و به بدن کمک میکند تا سیستم ایمنی را آرام سازد .
استرس بر هاضمه اثر گذاشته  و باعث بروز یبوست می‌شود .طب سوزنی واکنش جنگ یا پرواز هورمون استرس را خنثی کرده و بدن را به حالت نرمال خود باز می گرداند که برابر با اجابت مزاج است .
نتایج نهایی ماندگاری خوبی دارند و فرد نیازی ندارد که جلسات درمانی بیشتری داشته باشد .

نشانی بهترین مراکز لیزر موهای زائد ایران نشانی بهترین مراکز لیزر موهای زائد ایران