لیزر موهای زائد یکی از روش‌های زیبایی به حساب می‌آید که به دلیل اثر بخشی زیاد و پایداری نسبی طرفداران زیادی پیدا کرده است. این روش برای رفع موهای زائد بیشتر افراد مناسب است ولی فقط با یک جلسه نمی توان از شر این موها راحت شد. تعداد جلسات لیزر درمانی و جلسات بعدی آن با توجه به فاکتورهای متعددی تغییر می کند که در این مقاله به آن‌ها اشاره میکنیم.

تعداد میانگین جلسات لیزر موهای زائد

نحوه عملکرد لیزر به گونه‌ای است که در مواردی نادر می‌توان اثرات آن را در طی یک جلسه مشاهده نمود. لیزر فقط موهایی را رفع می‌کند که در مرحله رشد می‌باشند. مو در زمانهای متعددی وارد مرحله رشد می‌شود و به همین دلیل به جلسات متعددی نیاز است تا بتوان تمام فولیکولهای ناحیه مورد نظر را از بین برد. بیشتر افراد به شش تا هشت جلسه درمانی برای لیزر موهای زائد نیاز دارند که با فاصله چهار تا شش هفته از هم قرار گرفته است. این مقدار می‌تواند با توجه به عوامل متفاوتی تغییر کند مانند:

رنگ مو

موهای تیره با بافتی ضخیم به بیشترین مقدار پرتوهای لیزر را جذب می‌کنند. ممکن است حتی سه تا چهار جلسه برای رفع این موها کافی باشد. در صورتی که موهای شما به رنگ قرمز، قهوه ای روشن و یا بلوند باشند، احتمالا به جلسات بیشتری برای رفع موهای زائد نیاز دارید. رفع موهای سفید به کمک لیزر به سختی انجام گرفته و تعداد جلسات لیزر تأثیر چندانی بر این روند ندارند.

نوع پوست

لیزر ملانین موجود در فولیکول مو را هدف قرار میدهد و هرچه تفاوت میان ملانین تیره موها و ملانین روشن پوست بیشتر باشد، اثر بخشی لیزر بیشتر خواهد شد. این یعنی افرادی با پوست روشن و موهای تیره به جلسات درمانی کمتری به نسبت دیگران نیاز دارند. رفع موهای زائد افرادی با پوست تیره با لیزرهای ویژه ای صورت می‌گیرد و چندان آسان نیست زیرا لیزر ملانین پوست را به جای مو هدف قرار می‌دهد.

هورمونها

هورمونها و مواردی مشابه اثر زیادی بر سرعت رشد موها دارند و اگر سرعت رشد موهای یک فرد به نسبت حالت نرمال بیشتر و یا کمتر باشد، مسلما تعداد جلسات درمانی مناسب وی هم تغییر خواهد کرد. تعیین تعداد دقیق جلسات درمانی در ابتدا کاری دشوار است و باید در طی جلسات و با توجه به سرعت رشد موها این مقدار را تعیین نمود.

اپیلاسیون و برداشتن مو با موچین

چند هفته پیش از آغاز جلسات لیزر درمانی، از رفع موهای خود با موچین یا اپیلاسیون بپرهیزید زیرا این روش‌ها تأثیر زیادی بر چرخه رشد موها دارند.

جلسات درمانی بعدی

تعدادی از متخصصان لیزر موهای زائد را روشی دائمی می‌دانند ولی ممکن است عده‌ای به جلسات درمانی بیشتری نیاز داشته باشند. در بیشتر موارد یک تا دو بار در سال فرد برای لیزر مجدد به مرکز مربوطه مراجعه میکند. بهترین راه تعیین دقیق تعداد جلسات لازم برای لیزر موهای زائد مشاوره اولیه با یک متخصص در این زمینه میباشد. با کلیک بر روی این قسمت می توانید مراکز لیرز موهای زائد مورد تایید سایت سبز و سالم را مشاهده نمایید.

نشانی بهترین مراکز لیزر موهای زائد ایران نشانی بهترین مراکز لیزر موهای زائد ایران