IPL چیست؟

IPL مخفف intense pulsed light می باشد که نوعی نور درمانی محسوب می شود و برای فرایندهای درمانی مختلف از جمله رفع موهای زائد، استفاده می شود.

تفاوت بین لیزر و IPL چیست؟

لیزر درمانی تنها دارای یک طول موج خاص می باشد که از دیود منتشر می شود و بستگی به هدف مورد نظر دارد، اما IPL دارای چند طول موج می باشد (همه آنها بین 500 و 1200 نانومتر) که در داخل پوست پراکنده می شوند.
همانند تمام روش های درمانی مبتنی بر نور، IPL با انتشار یک طول موج در داخل پوست کار می کند که در مورد رفع موهای زائد رنگدانه های مو هدف قرار می گیرند. در این روش نیز رنگدانه سیاه گرما را جذب کرده و رنگدانه سفید نور را منعکس می کند. پس از جذب نور توسط موی تیره بلافاصله نور به گرما تبدیل می شود و سلول های رشد مو را از بین می برد.

لیزر و IPL چگونه کار می کنند؟

بر خلاف لیزر درمانی که طول موج خاصی را منتشر می کند، HPL مانند یک لامپ کار می کند که طول موج های پراکنده ای از نور منتشر می کند، بدین معنا که IPL رنگدانه های پوست را نیز تحت تاثیر قرار می دهد. بنابراین فقط برای افراد دارای پوست روشن و موی تیره موثر می باشد.
در حال حاضر IPL روش مناسبی برای درمان عروق خونی تلقی می شود، اما برای از بین بردن موهای زائد زیاد مورد تایید نیست. IPL یک روش با محدودیت ها و ناراحتی های زیاد است. نکته مهم در مورد لیزر این است که می توان مقدار نانومتر طول موج را با رنگدانه مورد نظر به طور دقیق تنظیم کرد. به عنوان می دانیم که موی قهوه ای با طول موجی دارای 800 نانومتر تنظیم می شود.

آیا لیزر دردناک تر است؟

نه اصلا اینطور نیست. میزان درد مربوط به لیزر درمانی به دستگاه مورد استفاده بستگی دارد که درد آن نیز تا حدی قابل پیشگیری است. به علاوه اکثر متخصصان معتقدند که میزان دردناکی لیزر از IPL، که در هر پالس از صدها طول موج استفاده می کند، بسیار کمتر است.
تمام دستگاه های جدید لیزر درمانی دارای دستگاه های خنک کننده می باشند تا میزان درد را کاهش دهند و برخی دستگاه ها حتی بدون درد کار خود را انجام می دهند. در روش لیزر درمانی قرمزی و التهاب خفیفی رخ می دهد که البته موقتی است.

نشانی بهترین مراکز لیزر موهای زائد ایران نشانی بهترین مراکز لیزر موهای زائد ایران