ممکن است شما از شیو یا اصلاح موهای زائد خود خسته باشید و به دنبال روشی دائمی برای رفع این موها باشید .لیزر و اپیلاسیون به نسبت سایر روش‌های موجود مانگاری بیشتری دارند ولی کدامیک از آن‌ها بهتر است ؟ در این پست به این سؤال پاسخ می‌گوییم 

لیزر موهای زائد 

لیزر باعث می‌شود تا شما به صورت دائمی و یا حداقل بلند مدت از شر موهای زائد خود راحت شوید .البته این کار در طی یک جلسه صورت نمیگیرد زیرا لیزر قادر به رفع موهایی است که در مرحله رشد هستند .در نتیجه لیزر در طی پنج جلسه در پنج ماه انجام میگیرد .فواصل ماهانه ی بین جلسات لیزر موهای زائد باعث می‌شوند تا موها به متوسط رشد لازم برسند .موهای هدف گیری شده بلافاصله نمی ریزند بلکه شما شاهد ریزش آن‌ها در طی سه هفته میباشید .


فتوترمولیز گزینشی 


فتوترمولیز همان اصلی است که لیزر بر اساس آن عمل میکند .گزینشی بدین معناست که لیزر میتواند تفاوت میان ملانین پوست و ملانین مو را تشخیص دهد .عدم اثر بخشی لیزر بری پوست های تیره بیشتر شبیه یک افسانه است تا حقیقت .در حالت کلی لیزر بیشترین اثر بخشی را برای افرادی که از موهای تیره و پوست روشنی برخوردار میباشند دارد .
در فتوترمولیز  پرتوهای لیزر ملانین را جذب میکنند و به حرارت تبدیل شده و فولیکولهای مو را نابود میکنند .
لیزر میتواند با کمی درد همراه باشد و عوارضی مانند خارش و قرمزی ناحیه درمانی داشته باشد .لیزر موهای زائد حتماً باید توسط یک  متخصص انجام کیرد در غیر این صورت احتمال بروز سوختگی  و یا نابودی رنگدانه های پوستی وجود دارد .

اپیلاسیون


شما میتوانید در خانه و با استفاده از کیت های ویژه ی خانگی و یا مراجعه به سالنهای زیبایی برای رفع موهای زائد خود با اپیلاسیون اقدام کنید .البته بهتر است زمانی برای اپیلاسیون مراجعه کنید که حداقل طول موها به 1.8 اینچ رسیده باشد زیرا موم موها را از ریشه می‌کند .
در این روش میزان کمی از موم داغ بروی ناحیه مورد نظر مالدیه می‌شود و سپس  توسط پارچه ای تمیز و مناسب موها کنده می‌شوند .این کار با سرعت صورت  میگیرد ولی دردناک است .
اپیلاسیون باعث می‌شود تا موها در مقایسه با شیو  با سرعت کمتری رشد کنند .زیرا شیو موها را از سطح جدا میکند ولی اپیلاسیون این موها را از  ریشه میکند .ماندگاری این روش بین 6 تا  8 هفته است  و پس از آن مجدداً موهای زائد رشد میکنند .

کدام یک بهتر است ؟

اگر چه لیزر موهای زائد کمی هزینه بر است ولی در صورتی که تمام جلسات درمانی مورد نیاز را پشت سر گذارید ،احتمالا برای تمام عمرتان از شر این موها راحت می‌شود .
اپیلاسیون در سالنهای زیبایی و توسط افراد حرفه‌ای هم  هزینه ای کمی را به شما تحمیل نخواهد کرد ولی از انجام اپیلاسیون در خانه مؤثر تر است و احتمال بروز موهای زیر پوستی وسایر عوارض جانبی هم کاهش خواهد یافت .همچنین ماندگاری آن به نسبت لیزر خیلی کمتر است .
در صورتی که شما پوست حساسی دارید ،لیزر بهترین گزینه برای شماست .

نشانی بهترین مراکز لیزر موهای زائد ایران نشانی بهترین مراکز لیزر موهای زائد ایران