منوی اصلی
انتخاب بخش بندی سوالات
آ یا آمپول فلوپنتاکزول را حتما باید با آمپول بی پریدن تزریق کرد یا اگر اولی راتنها تزریق کنم چه عوارضی دارد؟
پاسخ
دکتر علی ادیبی دکتر علی ادیبی
۴۸ / ۱۰ / ۱۱ | ساعت ۴ ق.ظ

فلوپنتیکسول در اسکیزوفرنی و حالات روانی دیگرخصوصا همراه با بی‌ثباتی خلقی وکناره‌گیری (به استثناء مانیا یا افزایش فعالیت روانی ـ حرکتی) و نیز در افسردگی‌مصرف می‌شود.

مکانیسم اثر

فلوپنتیکسول اثر درمانی خود راعمدتا با انسداد گیرنده‌های دوپامینی درسیستم اعصاب مرکزی ایجاد می‌نماید.همچنین گیرنده‌های آلفا ـ آدرنرژیکی وموسکارینی تحت تاثیر این دارو تا حدودی مهار میگردند.

عوارض جانبی

آرامش بیش از حد و خواب‌آلودگی، بی‌ثباتی خلقی، کابوس‌های شبانه، بیخوابی، تحریک، سرخوشی ممکن است‌بروز نماید. در مصارف طولانی مدت دیسکینزی دیررس ممکن است ایجادگردد.همچنین با کاهش نوتروفیلها(سلول های سفید خون که با باکتری ها مبارزه می کنند)همراه است. آثار ضد موسکارینی نظیر یبوست، خشکی دهان، احتقان بینی، احتباس ادرار وتاری دید نیز بندرت بروز می‌نماید.

به تنهایی مشکلی نداردولی باپزشک معالج مشورت کنید

مشهدصیاد۴۶ پ۱۴ 9013242797

برای پرسیدن سوالات پزشکی خود، می توانید به ربات تلگرام هوشمند سبزوسالم مراجعه کرده و سوالات خود را از پزشکان متخصص بپرسید.
آدرس ربات تلگرام سبزوسالم:

https://t.me/askq_bot
تخفیف لیزر موهای زائد ویژه ماه رمضان
مقالات تصادفی

آخرین چند رسانه ای های پزشکی و سلامت

آخرین تست های سلامتی

درمان بی خوابی بدون دارو (کلیک کنید)
اینجا باهوش تر میشوید!
عضویت در خبرنامه ثبت نام
ثبت نام شما با موفقیت انجام شد
در خبرنامه ما عضو بشید و دسترسی خودتون به اطلاعات جالب و جذاب رو راحت کنید. باقی کارها رو ما برای شما انجام میدیم. تنظیم خبرنامه خبرنامه سلامت خبرنامه مغز و اعصاب و روان خبرنامه زیبایی و تغذیه