منوی اصلی
انتخاب بخش بندی سوالات
سلام وقتتون بخیر، ببخشید من رفلاکسم و علتشم هیتاتال هرنیا خفیف هست،و التهاب مری هم دارم هر روز برگشت اسید دارم به دارو درمانی پاسخ مناسبی نمیدم میخام بدونم ممکنه برای کنترل به جراحی نیاز داشته باشم؟
پاسخ
دکتر مجموعه پزشکان سبزوسالم* دکتر مجموعه پزشکان سبزوسالم*
۴۸ / ۱۰ / ۱۱ | ساعت ۴ ق.ظ

دوست گرامی، مصرف سرخود در دارو را کنار بگذارید و به پزشک مراجعه نمایید رش کردن، سوزش گلو از علایم مشهود رفلکس اسید معده است و می‌تواند زنگ خطری برای سایر بیماری‌ها باشد.

غذا خوردن، خواب و بوی مواد غذایی باعث ایجاد حرکات دودی شکل و ترشح اسید در معده شده و دریچه‌ای که حدفاصل معده و مری قرار دارد مانع برگشت و رفلکس اسید به مری می‌شود.

این دریچه به صورت فیزیولوژیک در طول شبانه روز چندین مرتبه باز و مجدد محکم بسته می‌شود و درصورتیکه دریچه حایل به دلایلی پایداری خود را از دست دهد اسید به مری باز می‌گردد.

با رفلکس اسید معده به مری، ترشحات بزاق به منظور کاهش و خنثی کردن خاصیت اسید افزایش می‌یابد. همچنین حرکات دودی مری، اسید را به معده باز می گرداند تا به بافت مری آسیب نرسد.

ترش کردن، سوزش گلو از علایم مشهود رفلاکس اسید معده است، بیماری‌های آلرژی، سینوزیت، گلودرد،سرفه مزمن، تنگی نفس و حتی آسم می‌تواند بر اثر رفلاکس اسید معده باشد که در مرحله اول باید این بیمار درمان شود تا بدن به داروها جواب دهد.

مجموعه پزشکان سبزو سالم
دکتر مجموعه پزشکان سبزوسالم* دکتر مجموعه پزشکان سبزوسالم*
۴۸ / ۱۰ / ۱۱ | ساعت ۴ ق.ظ

روشهای درمانی ریفلاکس یا برگشت صفرا

همانطور که در مقاله قبلی بیان شد ؛ ریفلاکس یا برگشت صفرا زمانی اتفاق می افتد که صفرا از کبد به طرف معده و مری (لوله بین دهان و معده) برگردد.

??بقیه مطلب در لینک زیر ??

http://sabzosalem.com/artlink/1079

مجموعه پزشکان سبزو سالم
مجموعه پزشکان جایروس مجموعه پزشکان جایروس
۴۸ / ۱۰ / ۱۱ | ساعت ۴ ق.ظ

بله ممکن است جراحی نیاز شود.

شریعتی, تقاطع دولت کوچه امامزاده,پلاک 14 واحد 6 021-22616377

برای پرسیدن سوالات پزشکی خود، می توانید به ربات تلگرام هوشمند سبزوسالم مراجعه کرده و سوالات خود را از پزشکان متخصص بپرسید.
آدرس ربات تلگرام سبزوسالم:

https://t.me/askq_bot
تخفیف لیزر موهای زائد ویژه ماه رمضان
مقالات تصادفی

آخرین چند رسانه ای های پزشکی و سلامت

آخرین تست های سلامتی

درمان بی خوابی بدون دارو (کلیک کنید)
اینجا باهوش تر میشوید!
عضویت در خبرنامه ثبت نام
ثبت نام شما با موفقیت انجام شد
در خبرنامه ما عضو بشید و دسترسی خودتون به اطلاعات جالب و جذاب رو راحت کنید. باقی کارها رو ما برای شما انجام میدیم. تنظیم خبرنامه خبرنامه سلامت خبرنامه مغز و اعصاب و روان خبرنامه زیبایی و تغذیه