منوی اصلی
انتخاب بخش بندی سوالات
عوارض ناشی از برداشتن تيروييد
پاسخ
دکتر مريم عبداللهي، روانشناس و نوروتراپيست دکتر مريم عبداللهي، روانشناس و نوروتراپيست
۴۸ / ۱۰ / ۱۱ | ساعت ۴ ق.ظ

تیروئید هورمونی تولید می کند به نام تیروکسین، که به همه ارگان های بدن می رود. همین که این هورمون به ارگان مقصد خود می رسد، تبدیل به هورمونی دیگر می شود به نام تری یودو تیرونین، در آنجا به سلول ها سرعت می دهد و کمک می کند آنچه وظیفه شان است را انجام دهند. اساسا، این هورمون ها به قلب می گویند که بتپد، به کبد می گویند متابولیزه کردن را ادامه دهد و دیگر موارد.

وابستگی بدن به هورمون های تیروئید ، این را به ما می گوید که اگر مشکلی برای این غده پیش بیاید آن را به طرق مختلف احساس خواهیم کرد. پرکاری تیروئید، وقتی تیروئید مقدار زیادی هورمون تولید می کند ممکن است همه سیستم های بدنی سرعتشان بالا برود. چنین حالتی عواقبی از جمله عصبی شدن، احساس اضطراب، عرق کردن و یا از دست دادن مقدار زیادی وزن را به دنبال داشته باشد.

آن روی سکه، کم کاری تیروئید، وقتی تیروئید هورمون های کمی تولید می کند، مثل این است که بدنتان روی دور کند کار کند. علائمی از جمله احساس افسردگی، خستگی، نفخ، خشکی پوست، شکنندگی پوست و مو، و اضافه شدن وزن حتی با وجود برنامه ای سالم.

خيابان شريعتي روبروي دولت خيابان امامزاده جنب فروشگاه جامبو پ ١٤ ط ٢ واحد ٨ 021-22636863 021-22648627

برای پرسیدن سوالات پزشکی خود، می توانید به ربات تلگرام هوشمند سبزوسالم مراجعه کرده و سوالات خود را از پزشکان متخصص بپرسید.
آدرس ربات تلگرام سبزوسالم:

https://t.me/askq_bot
تخفیف لیزر موهای زائد ویژه ماه رمضان
مقالات تصادفی

آخرین چند رسانه ای های پزشکی و سلامت

آخرین تست های سلامتی

درمان بی خوابی بدون دارو (کلیک کنید)
اینجا باهوش تر میشوید!
عضویت در خبرنامه ثبت نام
ثبت نام شما با موفقیت انجام شد
در خبرنامه ما عضو بشید و دسترسی خودتون به اطلاعات جالب و جذاب رو راحت کنید. باقی کارها رو ما برای شما انجام میدیم. تنظیم خبرنامه خبرنامه سلامت خبرنامه مغز و اعصاب و روان خبرنامه زیبایی و تغذیه