منوی اصلی
انتخاب بخش بندی سوالات
با سلام جواب سوالم اینکه با پسری که به سن بلوغ رسیده چطور صحبت کنیم رو گفتین خیلی با احتیاط من هم به خاطر همین احتیاط میخوام دقیقا بدونم که یه پدر دقیقا چه چیزی رو باید توضیح بدهد چگونه به پسرش توضیح بدهد که پسر گمراه نشود یا اینکه اصلا توضیح ندهی به مرور زمان پسر خودش همه چیز را میفهمد
پاسخ
دکتر خانم میهمی دکتر خانم میهمی
۴۸ / ۱۰ / ۱۱ | ساعت ۴ ق.ظ

قدم اول براى گذر موفقيت آميز از بلوغ كه تنها ۴،۳ سال بيشتر طول نمى كشد، برخورد صميمانه، صبورانه و به دور از هرگونه تندخويى و سختگيرى با نوجوان است.

در مقابله با تظاهرات روحى نوجوانان از خشونت و رفتار حق به جانب بپرهيزيد. هر چه بيشتر با افراد در تفاهم و سازگارى درآييد، بيشتر به شما اعتماد كرده و مى كوشد تمامى افكارش را با شما در ميان بگذارد. به او امكان دهيد تا درباره نقشه ها و طرح هاى زندگى اش با شما سخن بگويد.

اگر با ايده و نظر او توافق نداريد، صراحتاً بيان نكنيد. اگر او گمان كند كه با شما سازگارى و تفاهم دارد، باز هم به شما تكيه مى كند و در لحظات بحرانى از شما يارى مى خواهد. اگر فرزندتان بيش از گذشته، كم حرف و تودار شده نگران وضع و حالش نشويد. اقتضاى سنى اوست كه گاهى اوقات در لاك خود فرو رود و افكارش را مروركند. شما مى توانيد با راهنمايى هاى سازنده او را به نزديكى با همسالان و شركت در فعاليت هاى گروهى تشويق كنيد.

او را از صحبت درباره مسائل جنسى نترسانيد. اين يك تفكر كهنه است كه صحبت در خصوص تغييرات روحى و جسمى حين بلوغ باعث گستاخى نوجوان مى شود. كنجكاوىنوجوان در اين زمينه سبب مراجعه او به همسالان يا كتاب هاى مختلف شده و چه بسا به علت نداشتن تجربه كافى و اطلاعات درست و دقيق از نوشته ها و حرف هاى ديگران برداشت غلط كند كه منجر به انحراف رفتارى شود. ديگر اينكه او را به دليل توجه بيش از حد به سر و وضع ظاهرى خود محكوم نكنيد. كارهاى او تنها بدان معنى است كه مى خواهد خود را مهم و پراهميت جلوه دهد.

اگر هم از هنرپيشه يا فرد مشهورى تقليد مى كند زياد به او ايراد نگيريد اين احساس زودگذر است و پس از مدتى كوتاه از بين مى رود. پس به گونه اى رفتار نكنيد كه اعتمادش از شما سلب شود و جايگاهتان در فكر و ذهن او خراب شود.

کلنیک روناک 09307919548 مشاوره تلفنی پذیرفته می شود

برای پرسیدن سوالات پزشکی خود، می توانید به ربات تلگرام هوشمند سبزوسالم مراجعه کرده و سوالات خود را از پزشکان متخصص بپرسید.
آدرس ربات تلگرام سبزوسالم:

https://t.me/askq_bot
تخفیف لیزر موهای زائد ویژه ماه رمضان
مقالات تصادفی

آخرین چند رسانه ای های پزشکی و سلامت

آخرین تست های سلامتی

درمان بی خوابی بدون دارو (کلیک کنید)
اینجا باهوش تر میشوید!
عضویت در خبرنامه ثبت نام
ثبت نام شما با موفقیت انجام شد
در خبرنامه ما عضو بشید و دسترسی خودتون به اطلاعات جالب و جذاب رو راحت کنید. باقی کارها رو ما برای شما انجام میدیم. تنظیم خبرنامه خبرنامه سلامت خبرنامه مغز و اعصاب و روان خبرنامه زیبایی و تغذیه