منوی اصلی
انتخاب بخش بندی سوالات
سلام دکتر، عادت من به تعویق افتاد. بعد از هفت روز آزمایش حاملگی انجام دادم و مثبت بود. در روز نهم که چهار روز پیش بود خونریزی کمی با خون قهوه ای داشتم و تا کنون خونریزی با جریان کم و متوسط ادامه دارد. دکتر توصیه کرد که به بارداری ادامه ندهم. لطفا پیشنهاد کنید چه آزمایشاتی باید انجام دهم. همانطور که دکتر گفته در حال حاضر سونوگرافی امکان پذیر نیست. قبلا سندرم تخمدان پلی کیستیک داشتم الان واقعا نگران هستم. آیا باید حاملگی را ادامه می دهم یا نه؟ لطفا کمک کنید.
پاسخ
دکتر پزشكان سبز و سالم - ٢ دکتر پزشكان سبز و سالم - ٢
۴۸ / ۱۰ / ۱۱ | ساعت ۴ ق.ظ

سلام، • سقط جنین خطرناک است زیرا طبق آزمایش پزشکی، جواب بارداری مثبت است. • اما سونوگرافی مانعی برای بارداری و جلوگیری از حاملگی خارج رحمی که ممکن است با خونریزی همراه با درد شکم باشد نیست. بنابراین، حتما سونوگرافی را انجام دهید. • اگر یک کیسه بارداری در رحم وجود داشته باشد و رویت شود، پس از آن میتوانید بر پروژسترون، تزریق hCG (گونادوتروپین کوریونی انسانی) دریافت کنید تا سیتوتروفوپلاستی جفتی بتواند به داخل اندومتر منتقل شود و از این طریق حاملگی را پشتیبانی کند . این موضوع باید بلافاصله پس از بیهوشی کامل انجام شود. • اما، در حال حاضر، وقتی حتی قطر جنین مشخص نشده است، هیچ نشانه ای از پایان بارداری وجود ندارد. اگر بارداری تا نه هفته ادامه پیدا کند، می توان تصمیم قطعی گرفت.

Www.sabzosalem.com

برای پرسیدن سوالات پزشکی خود، می توانید به ربات تلگرام هوشمند سبزوسالم مراجعه کرده و سوالات خود را از پزشکان متخصص بپرسید.
آدرس ربات تلگرام سبزوسالم:

https://t.me/askq_bot
تخفیف لیزر موهای زائد ویژه ماه رمضان
مقالات تصادفی

آخرین چند رسانه ای های پزشکی و سلامت

آخرین تست های سلامتی

درمان بی خوابی بدون دارو (کلیک کنید)
اینجا باهوش تر میشوید!
عضویت در خبرنامه ثبت نام
ثبت نام شما با موفقیت انجام شد
در خبرنامه ما عضو بشید و دسترسی خودتون به اطلاعات جالب و جذاب رو راحت کنید. باقی کارها رو ما برای شما انجام میدیم. تنظیم خبرنامه خبرنامه سلامت خبرنامه مغز و اعصاب و روان خبرنامه زیبایی و تغذیه