منوی اصلی
انتخاب بخش بندی سوالات
سلام دکتر من 25 سالمه و ازدواج هم نکردم. قدم 162 و وزنم 80 کیلوگرم است. من معمولا ترشحات سفید دارم در حال حاضر مشکل عمده من این است که در یک ماه گذشته، واژنم شروع به التهاب کرده. با آینه چک کردم قرمز بود. نمی دانم که آیا واژن به طور طبیعی قرمز است یا نه. برای چند روز در شب و یا بعد از غذا، احساس سوزش می کردم. اول، فکر کردم به دلیل ادویه جات در غذا بوده. اما یک شب، احساس کردم که یبوست و سوزش شدید دارم، و زیاد در توالت میشینم. در حال حاضر، دیروز، بدون اینکه غذایی بخورم در صبح سوزش هم شروع شد. گاهی اوقات، احساس درد در یکی از عصب ها میکنم که از معده به واژن کشیده میشه، و گاهی اوقات احساس می کنم که رحم من با گاز پر شده و گاهی این درد را زیر شکمم و بالاتر از واژنم حس می کنم. شب گذشته به یک دکتر زنان رفتم. او به من کیت AF و پماد کاندید به من داد. اولا، نمی دانستم چطوری ازشون استفاده کنم، و به دلیل اینکه خجالت میکشیدم نپرسیدم. پس از آمدن به خانه، به دلیل سوزش واژنم درد شدیید داشتم، برای همین تصمیم گرفتم داروها را استفاده کنم. حین استفاده متوجه یه چیزهای تیز مانندی در نزدیکی دهانه واژنم شدم. من آنها را لمس کردم، اما تو آینه قابل مشاهده نیستند. انگار که سوزن های زیادی اونجا وجود دارد. پوسش یه جوریه. مخیلی نگرانم. لطفا به من بگید که آنها چی هستند آیا طبیعی هستند؟ لطفا درمورد مشکل منراه حلیپیشنهاد کنید چطوری از این کرم ها استفاده کنم؟ دلایل ممکن برای این نوع عفونت چیه؟ نوار بهداشتیمو تغییر دادم و این بار ارزان تر خریدم. آیا این می تواند علت عفونت باشد؟
پاسخ
دکتر پزشكان سبز و سالم - ٢ دکتر پزشكان سبز و سالم - ٢
۴۸ / ۱۰ / ۱۱ | ساعت ۴ ق.ظ

با سلام

• از آنجایی که ازدواج نکرده اید فرض را بر این میگذاریم که شما از لحاظ جنسی فعال نیستید یا از هر چیزی بدین منظور استفاده نمیکنید. اگر از لحاظ جنسی فعال هستید، این ممکن است یک عفونت منتقله از راه جنسی در واژن باشد. که به یک دوره کامل مصرف آنتی بیوتیک ها و ضد قارچ برای هر دو شریک جنسی نیاز دارد.

• اگر شما از نظر جنسی فعال نیستید، تشخیص آن احتمال زیاد عفونت واژن با قارچ کاندیدیاز است. عامل خطر در مورد شما وزن شماست. از آنجایی که وزن شما بالاتر از وزن مورد انتظا ر( 61 تا 66 کیلوگرم) است، در ران و ناحیه واژینال تان مقدار زیادی چربی وجود دارد. بنابراین، غدد عرق و دیگر غدد روان کننده در این منطقه مقدار بیشتری ترشحات را تولید خواهند کرد. هنگامی که این مناطق در اطراف واژن و مقعد توسط ترشحات مرطوب شوند و همچنین پس از هر بار استفاده از توالت خیس شود، پوست این منطقه برای رشد قارچ کاندیدیاز به محیط مناسبی تبدیل می شود. این موضوع ارتباطی با مصرف غذا ندارد.

• هنگامی که خودتان شستشو می دهید یا واژن تان را لمس می کنید، سطح پوست که در حال حاضر حساس شده، کنده میشود و موجب درد و سوزش بیش از حد می شود. بنابراین، برای از بین بردن این مشکل، از پوشیدن لباس های زیر نایلونی یا مصنوعی و تنگ اجتناب کنید، زیرا این نوع لباس ها آب و رطوبت را برای مدت زمان طولانی تری نگه میدارند. در عوض، از لباس های زیر نخی استفاده کنید. از لباس زیر در هنگام خواب استفاده نکنید. این امر بهبودی را سریعتر فراهم می کند.

• از شوینده واژن دو بار در روز بعد از حمام استفاده کنید. منطقه را با آب داغ یا نمکی شستشو ندهید، زیرا سوزش در این ناحیه را بیشتر می کند. بعد از حمام یا هر زمان که احساس سوزش می کنید، در یک لگن آب سرد برای 10 تا 15 بنشینید. این امر عفونت را از پوست جدا می کند. سپس منطقه را با شوینده واژن بشورید. شوینده را مانند شامپو کف دست خود بریزید، کمی آن را با آب رقیق کنید و شستشو دهید. محکم مالش ندهید. سپس،با آب معمولی خو را بشویید. ناحیه واژن را به آرامی با یک حوله خشک تمیز پاک کنید و سپس آن کرم را دوبار در روز استفاده کنید. آن را کمی به حاشیه واژن، و همچنین بر روی پوست سالم اطراف آن به مدت پنج تا هفت روز، بمالید.

• معمولا در دو تا سه روز این مشکل حل می شود. آب آشامیدنی زیادی میل کنید، زیرا ممکن است عفونت ادراری هم بگیرید.

Www.sabzosalem.com

برای پرسیدن سوالات پزشکی خود، می توانید به ربات تلگرام هوشمند سبزوسالم مراجعه کرده و سوالات خود را از پزشکان متخصص بپرسید.
آدرس ربات تلگرام سبزوسالم:

https://t.me/askq_bot
تخفیف لیزر موهای زائد ویژه ماه رمضان
مقالات تصادفی

آخرین چند رسانه ای های پزشکی و سلامت

آخرین تست های سلامتی

درمان بی خوابی بدون دارو (کلیک کنید)
اینجا باهوش تر میشوید!
عضویت در خبرنامه ثبت نام
ثبت نام شما با موفقیت انجام شد
در خبرنامه ما عضو بشید و دسترسی خودتون به اطلاعات جالب و جذاب رو راحت کنید. باقی کارها رو ما برای شما انجام میدیم. تنظیم خبرنامه خبرنامه سلامت خبرنامه مغز و اعصاب و روان خبرنامه زیبایی و تغذیه