منوی اصلی
انتخاب بخش بندی سوالات
برای درمان ژینکو ماستی چه داروی خیلی موثره؟ یاجراحی بهتره؟
پاسخ
دکتر مريم عبداللهي، روانشناس و نوروتراپيست دکتر مريم عبداللهي، روانشناس و نوروتراپيست
۴۸ / ۱۰ / ۱۱ | ساعت ۴ ق.ظ

بزرگ شدن غیر طبیعی سینه یا ژنیکوماستی در مردان ممکن است در یک یا هر ۲ پستان رخ دهد و با ایجاد توده کوچکی زیر نوک پستان مردان آغاز می شود که ممکن است حساس هم باشد.

راه های درمان بزرگی سینه در آقایان

چندین روش درمانی استاندارد برای بزرگی سینه در آقایان وجود دارد، که انتخاب روش مناسب به میزان ژنیکوماستی، شرایط بیمار و مدت زمان بیماری و مهارت جراح بستگی دارد. استفاده از لیپوساکشن به تنهایی و یا به روش اولتراسونیک به‌طور کامل پاسخ‌گوی درمانی نخواهد بود. چون بزرگی سینه در آقایان تنها به دلیل تجمع چربی ایجاد نمی‌شود که بتوان با لیپوساکشن تماماً آن را برطرف نمود. قسمتی از افزایش سایز متعاقب افزایش غدد شیری هستند که قابل تخلیه کردن با لیپوساکشن حتی از نوع اولتراسونیک نخواهد بود.

احتمال اینکه بزرگی سینه در آقایان به طور خود به خود برطرف شود بعید می باشد و اغلب علی رغم درمان طبی به سمت فیروز متراکم غیرقابل برگشت و هیالینیزاسیون پیش می رود. قطع داروهایی که باعث بزرگی سینه در آقایان می شوند، اصلاح اختلال سیستمیک یا سیر طبیعی بزرگی سینه در آقایان فیزیولوژیک اغلب منجر به برگشت خودبخودی ژنیکوماستی می شود، هر چند اصلاح اختلال زمینه ای به ویژه اگر بیماری طول کشیده و فیبروز بافت پستان ایجاد شده باشد، مؤثر نیست. بنابراین هنوز هم روش های جراحی درمان استاندارد بزرگی سینه در آقایان می باشد.

تا چند سال قبل درمان جراحی بزرگی سینه در آقایان عمدتا برداشتن بافت به وسیله برش باز جراحی بود ولی امروزه از درمان اولیه ژنیکوماستی به وسیله برش باز باید خودداری شود. در سالیان اخیر اساس درمان ژنیکوماستی تغییر کرده و در اکثریت موارد از لیزر لیپولیز، لیپوساکشن اولتراسونیک، لیپوساکشن Power assisted و در بعضی موارد لیپوساکشن معمولی استفاده می شود. لیزرلیپولیز به تنهایی نیز فقط روی قسمت چربی بزرگی سینه در آقایان مؤثر است و استفاده از لیپولیز و لیپوساکشن به‌طور همزمان باعث تخلیه بافت چربی سینه شده و تا حدود زیادی سایز سینه را کاهش می‌دهد ولی باز هم تخلیه قسمت غدد شیری امکان‌پذیر نخواهد بود.

درمان بزرگی سینه در آقایان هنوز به خاطر ماهیت سفت و متراکم پستان و اضافه بودن پوست که اغلب وجود دارد با چالش هایی همراه می باشد. بزرگی سینه در آقایان که از نظر بالینی به مدت بیش از ۱۲ ماه باقی مانده باشد به طور تیپیک کاملا برطرف نمی شود. هدف از درمان بزرگی سینه در آقایان، حفظ نمای طبیعی پستان مردانه است و نه برداشتن تمام بافت پستان.

خيابان شريعتي روبروي دولت خيابان امامزاده جنب فروشگاه جامبو پ ١٤ ط ٢ واحد ٨ 021-22636863 021-22648627

برای پرسیدن سوالات پزشکی خود، می توانید به ربات تلگرام هوشمند سبزوسالم مراجعه کرده و سوالات خود را از پزشکان متخصص بپرسید.
آدرس ربات تلگرام سبزوسالم:

https://t.me/askq_bot
تخفیف لیزر موهای زائد ویژه ماه رمضان
مقالات تصادفی

آخرین چند رسانه ای های پزشکی و سلامت

آخرین تست های سلامتی

درمان بی خوابی بدون دارو (کلیک کنید)
اینجا باهوش تر میشوید!
عضویت در خبرنامه ثبت نام
ثبت نام شما با موفقیت انجام شد
در خبرنامه ما عضو بشید و دسترسی خودتون به اطلاعات جالب و جذاب رو راحت کنید. باقی کارها رو ما برای شما انجام میدیم. تنظیم خبرنامه خبرنامه سلامت خبرنامه مغز و اعصاب و روان خبرنامه زیبایی و تغذیه