معمولاً دوچر خه سوارن حرفه‌ای موهای زائد ناحیه پا را با شیو  یا اصلاح رفع میکنند .این حرکت هیچ مزیت ایرودینامیکی ندارد زیرا کشیدگی موهای پا در دوچرخه سواری قابل چشم‌پوشی است ولی دوچر سواران به صورت هفتگی به شیو می پردازند .در واقع این حرکت به نوعی سنت  قدیمی در بین آن‌ها تبدیل شده و ضروری به نظر میرسد .
البته رفع موهای زائد نباید تا این حد دشوار باشد و روش‌های بهتری را نیز میتوان بدین منظور انتخاب نمود مانند لیزر موهای زائد .لیزر به دوچرخه سواران کمک میکند تا به خوبی رشد موهای زائد خود را کاهش دهند و برای مدتی طولانی از شر آن‌ها راحت شوند.

چرا دوچرخه سواران موهای زائد خود را رفع میکنند ؟

همانطور که قبلاً نیز گفته شد ،رفع این موها مقاومت موجود در دوچرخه سواری را کاهش نمیدهد ولی میتواند مزایایی داشته باشد .مثلا زمانی که یک دوچرخه سوار بروی زمین می‌افتد و پای او مجروح می‌شود ،موهای زائد آن ناحیه باعث می‌شوند تا پاک سازی زخم دشوار تر شود و یا حتی زخم عفونی شود .
همچنین وقتی موهای زائد پاها رفع شوند،بهتر میتوان روغن و لوسیون را به منظور آزاد سازی عضلات  بروی پا ماساژ داد که بیشتر پس از دوچرخه سواری های طولانی مدت بروز میکند .ممکن است مواد یاد شده در موهای زائد گیر کرده و اثر بخشی کمتری داشته باشند .تعداد زیادی از دوچرخه سواران از شلوار های تنگی استفاده میکنند که خود در بروز موهای زیر پوستی مؤثر است .
در نهایت تعداد زیادی از این افراد به منظور بهبود زیبایی خود موهای زائد پاها را رفع میکنند .

لیزر موهای زائد و دوچرخه سواران

لیزر میتواند جایگزین خوبی برای روش‌های سنتی رفع موهای زائد مانند اپیلاسیون ،شیو  و کرمهای موبر باشد .این روش‌های نه تنها باید در فواصل زمانی کوتاه تکرار شوند بلکه موقتی هستند و پس از مدتی موهای زائد رشد میکنند .دوچرخه سواران میتوانند با گزینش لیزر های حرفه‌ای در زمان و هزینه خود به میزان قابل توجهی صرفه جویی کنند .
لیزر موهایی را هدف قرار میدهد که در مرحله رشد هستند و با نابودی فولیکول آن‌ها از رشد مجدد مو جلوگیری میکند .
معمولاً پس از شش تا هشت جلسه رشد موهای زائد تا حدود 90 درصد کاهش می‌یابد (این رقم در مقایسه با روش‌های موقتی رفع موها خیلی بالاست ).اپیلاسیون و شیو روش‌های ارزان تری به نسبت لیزر هستند ولی در مدتی طولانی لیزر مقرون به صرفه تر از تمام این روش هاست  زیرا باعث می‌شود تا دوچرخه سواران مجبور نباشند هزینه اضافی برای سایر روش‌های موجود بپردازند .
البته لیزر موهای زائد بهترین گزینه برای همه افراد نیست و از آنجایی که لیزر قادر به هدف گیری رنگدانه های تیره میباشد ،برای افرادی با موهای تیره و پوست روشن مناسب است . این بدین معنی نیست که افرادی با پوست تیره یا موهای روشن نمیتوانند از لیزر استفاده کنند،بلکه آن‌ها باید پیش از آغاز درمان با یک متخصص مشورت کرده و لیزر مناسب خود را انتخاب کنند .
اگر شما یک دوچرخه سوار هستید ،بهتر است بدایند که لیزر بهترین گزینه رفع موهای زائد برای شما است و با آن میتوانید پاهایی زیبا داشته باشید .

نشانی بهترین مراکز لیزر موهای زائد ایران نشانی بهترین مراکز لیزر موهای زائد ایران