منوی اصلی
انتخاب بخش بندی سوالات
آیا بدنسازی برای شکستگی استخوان اسکافويید خوب است؟
پاسخ
دکتر مجموعه پزشکان سبز و سالم دکتر مجموعه پزشکان سبز و سالم
۴۸ / ۱۰ / ۱۱ | ساعت ۴ ق.ظ

دوست گرامی

استخوان اسکافوئید برای کمک به انجام حرکات روان و بدون درد در مچ دست نیاز به داشتن یک  ساختمان بدون عیب دارد. این استخوان هم مانند دیگر استخوان های بدن در صورت درمان و مراقبت مناسب جوش خورده  و کار خود را به نحو احسن انجام میدهد. البته احتمال جوش نخوردن و یا دیگر عوارض در شکستگی استخوان اسکافویید  کمی بیش از معمول  است.

قسمت اعظم سطح این استخوان پوشیده از غضروف بوده و  اسکافویید از این طریق با استخوان های اطراف خود مفصل میشود. وجود هر گونه ناهماهنگی در این استخوان بعد از جوش خوردن و یا جوش نخوردن استخوان موجب میشود تاغضروف استخوان در محل مفصل  دچار تخریب شده و ایجاد  ساییدگی کند.

پس بعد از هر شکستگی استخوان اسکافویید و انجام درمان مناسب برای آن پزشک معالج باید از جوش خوردن درست آن اطمینان حاصل کند. استخوان اسکافوئید برای جوش خوردن معمولا به چند ماه زمان نیاز دارد. پس از گذشت این زمان در صورتیکه پزشک با انجام معاینات و تصویربرداری های لازم مطمئن شد که شکستگی خوب جوش خورده است به بیمار اجازه انجام فعالیت های ورزش با مچ دست را میدهد.

بیمار در ابتدا حرکات نرمش سبک را انجام داده و سپس بتدریج شدت و مدت انجام حرکات را بیشتر کرده و بعد از اینکه قابلیت انعطاف مفصل مچ وی به حد قبل از شکستگی رسید میتواند فعالیت ورزشی سنگین خودر ا شروع کند.

وقتی شکستگی استخوان اسکافوئید بطور کامل جوش خورد احتمال شکستگی مجدد آن مانند این احتمال وقوع قبل از شکستگی اولیه است

 

شریعتی(دولت)_روبه روی خیابان دولت_کوچه امامزاده_نبش فروشگاه جانبو_پلاک 14طبقه دوم واحد 6 021_22616377

برای پرسیدن سوالات پزشکی خود، می توانید به ربات تلگرام هوشمند سبزوسالم مراجعه کرده و سوالات خود را از پزشکان متخصص بپرسید.
آدرس ربات تلگرام سبزوسالم:

https://t.me/askq_bot
تخفیف لیزر موهای زائد ویژه ماه رمضان
مقالات تصادفی

آخرین چند رسانه ای های پزشکی و سلامت

آخرین تست های سلامتی

درمان بی خوابی بدون دارو (کلیک کنید)
اینجا باهوش تر میشوید!
عضویت در خبرنامه ثبت نام
ثبت نام شما با موفقیت انجام شد
در خبرنامه ما عضو بشید و دسترسی خودتون به اطلاعات جالب و جذاب رو راحت کنید. باقی کارها رو ما برای شما انجام میدیم. تنظیم خبرنامه خبرنامه سلامت خبرنامه مغز و اعصاب و روان خبرنامه زیبایی و تغذیه